Mészáros Lőrinc (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd) |
Egy jelentős eszközpark nélküli, mindössze 5 millió forintos jegyzett tőkével rendelkező cég kaparinthatja meg konzorciumi tagként a hírek szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal mintegy 750 milliárd forintosra becsült megépítését. Az RM International Zrt. a Mészáros-család érdekeltségébe tartozik, de a jelek szerint nem ez a társaság fogja felvonultatni a gépeket és kirendelni a munkásokat a terepre, hanem alvállalkozókat vehet igénybe - derül ki az mfor.hu cikkéből.
A lap egy, a Budapesti Értéktőzsde honlapján fellelhető független szakértői jelentésből idéz, amely a Mészáros-cégvilág egy másik szereplőjével kapcsolatos ügylettel összefüggésben készült. Ebben a dokumentumban az RM International Zrt.-ről az olvasható - a menedzsment tájékoztatása alapján -, hogy eleve projektcégként hozták létre a vállalatot 2017 végén, egy akkor már "előrehaladott pályázati állapotban lévő projekthez kapcsolódóan".
Szintén ebből a jelentésből derül ki, hogy az RM menedzsmentje nem tervez jelentős eszközpark-bővítést, és a leendő - de nem nevesített - munkákat 100 százalékban alvállalkozók közreműködésével kívánják ellátni.
Vagyis arra lehet következtetni, hogy a kínai partnerekkel alkotott konzorcium tagjaként az RM nem vesz részt a tényleges kivitelezésben, a koordinátori szerepet töltheti be, alvállalkozók segítségével. Az mfor cikkében a szóba jöhető jelentősebb piaci szereplőket is számba vette, ezek között találni további Mészáros-érdekeltségeket.