3p
Osztrák politikusok és iparvállalatok azt tervezik, hogy 2017-től Stájerországot a vezető nélküli autók első európai kísérleti terepévé teszik. Szerintük ütött az utolsó óra, amikor még haladhatnak a korral. Az első, autópályán önálló járművek már pár év múlva jöhetnek, de országúton és városban csak valamivel később.
(Fotó: Wikimedia Commons)

Mintegy öt év múlva a vezető nélküli járművek az autópályákon önállóan haladhatnak, tíz év múlva pedig a városi közlekedést is meghódíthatják az előrejelzések szerint. Ezért osztrák iparvállalatok (Magna, AVL List, AT&S, Infineon és Dewetron) is szeretnének részt venni a fejlesztésben. Stájerországban pedig 2017-től „modellrégiót” alakítanának ki ezeknek a járműveknek – írják osztrák lapok, mint a Wirtschaftsblatt vagy az ORF.

Az osztrák gépipari gyárak, amelyek saját autómodelleket általában nem gyártanak, de más vállalatok aktív beszállítói, sőt kutatói-fejlesztői, azt várják a politikusoktól, hogy teremtsék meg a jogi kereteket a járművek stájerországi teszteléséhez. A helyi politikusok ezt fel is vállalják, „első európai modellrégiót” szeretnének csinálni a szövetségi államból a vezető nélküli autózáshoz.

A járműágazatban 50 ezer foglalkoztatott van Stájerországban, így versenyképességét nagyon meg szeretnék őrizni. A tesztelőterep megteremtésétől megbízásokat remélnek a jövőben a gyártásban is. Ha ez nem valósul meg 2017-ig, akkor úgy érzik, lemaradnak a versenyben, a teszteket az USA-ban vagy Hollandiában fogják inkább elvégezni a gyárak.

Amerikában már négy szövetségi államban folynak tesztek a Google autóival. Az osztrákok először egy autópálya-szakaszt vonnának be a tesztelésbe, de nem sokkal később országutakat és városokat is.

Nemrég jelentették be, hogy európai uniós forrásokból hatezer járművezető képzését indítják el Magyarországon. Az első tíz évben vélhetően biztosan lesz rájuk szükség, később minden bizonytalan. Nem tudjuk, mikortól állnak rendszerbe az automata járművek, ahogy azt sem, mennyibe fognak kerülni és mindenütt közlekedhetnek-e. (További cikkünk a vezető nélküli autókkal kapcsolatos problémákról itt.)

De mikor várhatók tulajdonképpen az első robotautók?

– A Wikipedia szerint a Mercedes már 2016-ban készül bemutatni „autópálya-pilóta” (highway pilot) nevű rendszerét, amely képes lesz az autópályán a kocsit irányítani, és automatikusan előzni is fog tudni.

– Szintén az autópályán történő vezetést automatizálná 2016-tól egy izraeli cég, a Mobileye (NYSE: MBLY).

– A 2017-es évben az USA-ban elfogadni készülnek egy fontos szabványt a járművek közötti kommunikációra (V2V).

– A Tesla Motors 2018-ra tervezi a teljesen automatizált autó létrehozását, ahol a vezető akár aludhat is. A szabályozási kérdések miatt azonban arra számítanak, hogy még pár évet igénybe vesz majd az engedélyeztetése.

– A Mobileye is 2018-ra teszi az országúti és városi vezetés automatizálását.

– A Volvo 2020-ra balesetmentes intelligens autókat tervez.

– 2020: Egy egész sor cég tervez legalább részben vezető nélküli autókat piacra dobni, mint a General Motors, a Mercedes-Benz, az Audi, a Nissan, a BMW, a Renault, a Tesla és a Google.

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG