A Huawei törökországi kutatóintézete. Forrás: huawei.com |
Impozáns eredményt ért el a vezető kínai telefongyártó, a Huawei eredményeit elsősorban a fogyasztói üzletág húzta, ez 77,4 milliárd jüanra (majdnem 12 milliárd dollárra) növekedett az év első hat hónapjában. Az eladások is szépen gyarapodtak, a tavalyinál negyedével több, 60,5 millió okostelefont tudtak értékesíteni június végéig, ezt közölte a GfK Piackutató Intézet a Privátbankár.hu-val.
Lenyomják Amerikát?
A gyártó sikeresen optimalizálta a bevételrendszerét, ennek köszönhetően a külföldi piacokon másfélszeresnél nagyobb növekedést tudott elérni, főleg Európában, Észak-Afrikába és Latin-Amerikában, valamint az Egyesült Államokban. Kínában továbbra is a vezető gyártónak számít a maga 18 százalékos piaci részesedésével, sőt, a 4-5 ezer jüanos telefonpiacnak már a harmadát tudhatja magáénak.
Az impozáns növekedés kapcsán a Huawei fogyasztói üzletágának elnöke, Richard Yu elmondta: „A jövőben tovább folytatjuk együttműködésünket iparági partnereinkkel annak érdekében, hogy kiváló minőségű szolgáltatást nyújtsunk, és olyan innovatív új termékeket fejlesszünk, amelyek egyesítik magukban a technológiát, a minőséget és a stílust”. Az innováció egyébként a vállalat egyik fő profilja, az elmúlt 10 évben 240 milliárd jüant (több mint 37 milliárd dollárt) fektettek kutatás-fejlesztésbe.
Ők rúghatják ki a sámlit az Apple alól? Az olcsó és jó minőségű, kínai okostelefonok szorongatják meg a gyártót, aki egyre kevésbé képes megvetni a lábát a kínai piacon, ebben pedig nagy szerepe van a Huaweinek is. Egyedül a hetes széria megjelenése hozhat némi enyhülést a rájuk nehezedő nyomáson, erről korábban itt írtunk. >>> |