Komoly offline befektetésre készül az Alibaba: a világ legnagyobb viszonteladói vállalata csaknem 3 milliárd dollárt (USD) fektetne Kína legnagyobb hipermarket üzemeltető cégébe, a Sun Art Retail-be, hogy fellendítse a fizikai kereskedelmi egységek forgalmát - írja a Reuters.
A francia Auchan Retail és a tajvani Ruentex Csoport közösen tervezett akvizíciója Kína 500 milliárdos kisekereskedelmi szektorát venné célba - az Alibaba pedig a vásárlók szokásait és preferenciáit vizsgálva, ún Big Data állományok létrehozását tervezi a hagyományos kereskedelemben, ami még mindig az eladások 85 százalékát bonyolítja az országban. A valódi üzletek még mindig központi elemei a vásárlásnak, épp ezért kéne ezt a részt fejleszteni a digitális kornak megfelelően – mondta Daniel Zhang, az Alibaba elnök-vezérigazgatója.
Az Auchan SA és az Alibaba egyaránt 36 százalékos részesedést vásárolna a Sun Art-ban, még Ruentex 5 százalék alatti részesedést tervez a cégben. Az Alibaba több mint 9 milliárd dollárt fordított fizikai értékesítési pontok létrehozására, és számos személyzet nélkül működő vegyesboltot, kávézót nyitott meg 2015 óta. A korábbi hírek szerint a vállalat komoly összegeket fektetett kutatás-fejlesztésbe, az új kutatóközpontokban mesterséges intelligenciafejlesztéssel, kvantumszámítással és fintech megoldásokkal foglalkoznak.
Kemény időszak vár a hazai hiperekre – mit lép az Auchan és a Metro? A jövő évi béremelés mértékéről szóló tárgyalások a napokban, illetve novemberben kezdődnek el a nagy kereskedelmi láncoknál, így a Tescónál, a Metrónál, a Sparnál és a Penny Marketnél is - mondta Sáling József, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) leköszönő elnöke. További részletek a Privátbankár.hu-n >>> |