Az oszrák üzemeltető tavaly 29,5 millió utast kezelt, tehát kétszer annyit, mint a Budapest Airport. Terveznek egy 3. kifutópályát, nem kettő, hanem négy terminál fogadja az utasokat, a T3-ast déli irányban fogják bővíteni, várhatóan 2027-re lesz kész – írja a közeljövő bécsi változásairól a szintén a Klasszis Médiához tartozó Mfor.
A lap kiemeli, hogy a meglévő két nagyobb hotel mellé lesz egy harmadik szálloda is 510 szobával, annak a kivitelezése még idén elkezdődik. Közel 60 ezer négyzetméternyi irodát lehet bérelni középtávra (3-4 év) a reptéren, de vannak co-working területek és úgynevezett szolgáltatott, rövid távra (akár 1 napra) szóló irodák is.
Ferihegynek arra van esélye, hogy lehagyja Prágát, ami teljesen állami kézben van. Nagyjából hasonló számú utast kezel és kisebb fejlesztési elképzelései vannak. Létezik egy „2030 Praha” nevű fejlesztési program, aminek a keretében bővíteni akarják a terminált és az Airport City logisztikai központot, korszerűsítik a kifutópályát és 10 ezer új parkolóhelyet hoznak létre - húzta alá az újság.
A portál szerint Varsó Chopin reptere ugyancsak versenytárs a maga tavalyi 18,5 millió utasával, de az igazi kihívás a már bejelentett új gigantikus varsói repülőtér lesz, amit 2031-ben akarnak átadni és évi 30 millió utas fogadására lesz alkalmas.