A Xiaomi YU7 elektromos szabadidő-autójára leadott kivételesen erős kezdeti megrendelések pénteken rekordmagasságba repítették az autóipari újonc részvényeit, és felkorbácsolták a találgatásokat, hogy a Teslának esetleg csökkentenie kell az árait a visszavágáshoz – számol be róla a Reuters.
A vállalat az első órában 289 ezer megrendelést kapott az YU7-re – ez mindössze a második járműve, és egy olyan modell, amely közel 4 százalékkal olcsóbb, mint a Tesla Model Y-ja –, Lei Jun vezérigazgató szerint.
Ez több mint háromszorosa volt a tavaly márciusban piacra dobott SU7 elektromos szedán szintjének, és könnyedén meghaladta a piaci várakozásokat, amelyek körülbelül 100 ezer megrendelést jeleztek előre.
Fotó: X/Xiaomi
A Tesla Model Y, Kína legkelendőbb SUV-ja valószínűleg további piaci részesedést fog veszíteni, mondták az elemzők.
Ez csak sót szórna a sebre az amerikai autógyártó számára, amely folyamatosan veszített a kínai hazai elektromos járműgyártókkal szemben, akik menő új modelljeikkel megnyerték a fogyasztókat maguknak. A Xiaomi SU7 például december óta minden hónapban meghaladja a Tesla Model 3-as eladásait Kínában.
A YU7 ára 253 500 jüantól (35 360 dollár) indul, ami „kissé alacsonyabb a Tesla Model Y áránál, de sokkal jobb specifikációkat és teljesítményt kínál” – mondták a Jefferies elemzői.
A Xiaomi részvényei a korai kereskedésben 8 százalékkal emelkedtek, és történelmi csúcsot értek el, de később 3 százalékra csökkentették az emelkedést.
Az idei évben eddig több mint 70 százalék-kal emelkedtek, így az okostelefon- és háztartási gépgyártó értéke közel 200 milliárd dollárra emelkedett, így a vállalat az ázsiai-csendes-óceáni térség legjobban teljesítő nagyvállalati részvénye az LSEG adatai szerint.