Fotó: BrokenSphere / Wikimedia Commons |
Az amerikai központú gyorsétterem-hálózat kedden azt is bejelentette, hogy főként a kisebb városokban akar terjeszkedni.
A napokban lezárták azt az ügyletet, amelynek keretében a McDonald's kínai érdekeltsége 80 százalékát eladta a kínai állami Citic befektetési csoportnak és az amerikai Carlyle-csoportnak. Ezáltal csökken ugyan a közvetlen bevétel, de mérséklődnek a költségek is, a licenszdíj-bevétel pedig erősen megnő.
A McDonald's-nak világszerte 37 ezer étterme van, ebből 14 ezer az Egyesült Államokban.
Magyarországon a McDonald's ugyan már csak 1261 embert foglalkoztat az egy évvel korábbi 1278 helyett, de több bért fizet ki: 3,72 milliárdot a 2015-ös 3,33 milliárd helyett. Panaszra azért nincs ok: a nettó árbevétel 2,3 százalékkal, 600 millió forinttal nőtt, az adózott eredmény pedig 1,7 milliárdig futott az egy évvel korábbi 692,1 millióról. |
Kína az ígéret új földje?
Az amerikai üzletmenet lanyhulása miatt több gyorsétterem-társaság fordult Kína felé, a Starbucks például azt tervezi, hogy 2021-ig 5000 kávézót nyit Kínában. Néhányan azonban nem boldogulnak, a Yum!Brands, a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa külön társaságba szervezte ki 7500 kínai üzletét, miután nem tudott gátat vetni az eladások csökkenésének - derül ki az MTI összefoglalójából.