Az év első hónapjaiban már nagyjából egymillió amerikai előfizető nézhette reklámokkal megszakítva a Netflix tartalmait azért cserébe, hogy a streamingóriás a legkedvezőbb áron kínáljon számukra szórakozást – írja a hwsw.hu. A világ legnépszerűbb SVOD-szolgáltatója (átalánydíjas video szolgáltatás) tavaly novemberben vezette be a havi 6,99 dollárba kerülő új előfizetéses modellt.
A streamingóriás szerdán közölt első ízben hivatalos számokat új előfizetési szintjéről egy hirdetőknek tartott előadás alkalmával, és mint kiderült, a reklámokkal tűzdelt olcsóbb csomagnak fél évvel az indulása óta globálisan ötmillió havi aktív felhasználója van hat hónappal az indulása után. Mivel azonban egyelőre több felhasználó is megoszthatja ugyanazt a fiókot, ez nem tükrözheti a valós számot, és annak fényében változhat, hogyan adaptálódnak világszerte a szolgáltató fiókmegosztást korlátozó intézkedései.
A szolgáltatás vezetői évekig határozottan ellenezték a reklámok bevezetését, ám a megtorpanó növekedés, sőt a tavaly elkönyvelt nettó előfizetői veszteség abba a szükséghelyzetbe kényszerítette, hogy új utakat keressen
A szerdai bejelentés alkalmával a Netflix hozzátette, hogy év eleje óta több mint kétszeresére nőtt a reklámokkal támogatott csomag előfizetői bázisa, a szolgáltatásnak pedig globálisan összesen 232,5 millió előfizetője van.
Az opció nemrég még vonzóbbá válhatott, miután a Netflix bővítette a 6,99 dolláros csomagot az 1080p felbontású videóminőséggel, továbbá lehetővé tette az egyidejűleg két eszközön zajló streaminget, míg az induláskor csak a 720p minőség volt adott, ráadásul a felhasználók csak egyetlen eszközön nézhettek tartalmat.