A német járműipari társaság pénteken ismertetett tervei szerint a következő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) fordít az elektromobilitásra, az önjáró vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára.
Elektromos modellek
A fejlesztésekre szánt összeg legnagyobb részét, 30 milliárd eurót az elektromobilitás területére fordítják. Európában 2020 végéig 15 tisztán elektromos meghajtású modellel állnak elő, 2025-ig pedig 50 ilyen modellt vezetnek be.
Három németországi üzemet - Zwickau, Emden, Hannover - átállítanak az elektromos autók gyártására. Emdenben gyártanak majd egy rendkívül olcsónak számító, 20 ezer eurónál alacsonyabb árú elektromos modellt. A zwickaui gyár fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítanak, mind a 770 dolgozót átképzik az I.D. elnevezésű elektromos meghajtású modellcsalád gyártására, és egymilliárd euróból átépítik az üzemet.
A névadó Volkswagen márka Passat modelljeinek gyártását Emdenből áthelyezik a csehországi Kvasinyba, a Skoda üzemébe, ahol a Passatok a Skoda Superb és Kodiaq modellekkel együtt készülnek majd 2023-tól. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártását áthelyezik egy új gyárba, amelyhez helyszínt keresnek Kelet-Európában - közölte a VW.
Kínában is elektromos autókat gyártanak
Két kínai üzemben - Sanghaj, Fosan - is áttérnek az elektromos autók gyártására, és az ázsiai országban felépítenek további három üzemet, amelyekben kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártanak majd. A kínai piacon bevezetnek egy új márkát Sol néven, és egyedül 2019-ben 4 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre.
A társaság a költségek csökkentése érdekében együttműködést tervez egy amerikai versenytárssal, a Forddal. A könnyű haszonjárművek közös fejlesztéséről és gyártásáról szóló tervekről kezdett tárgyalások jól haladnak - közölte a VW. Új üzemet az Egyesült Államokban is építenek, a helyszínt még nem jelölték ki.
Sorra tiltják ki a dízeleket
Miközben a britek 2040 helyett 2032-t jelölték meg céldátumnak a dízel üzemű autók kitiltásához, a berlini hatóságok már most kitiltanák az öregebb dízelautókat húsz fővárosi utcából, köztük néhány fő közlekedési útvonalról is. Közben Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines személyautók, kishaszonjárművek értékesítését, illetve forgalomba helyezését 2040-től.