Fotó: EPA/Laurent Dubrule |
A francia autógyártó mintegy 10,4 százalékkal növelte eladásait az idei első fél évben, június végéig összesen 1,88 millió járművet adtak el világszerte. Ez csaknem négyszerese a globális autópiac 2,6 százalékos bővülésének. A Renault fő piacának továbbra is Európa számít, ahol az eladások 5,6 százalékkal nőttek, részben annak hatására, hogy a Dacia márkából 9,3 százalékkal bővült az értékesítés.
A nemrég újranyílt iráni piacon a Renault 68 365 járművet adott el az első hat hónapban, ami több mint a duplája az egy évvel korábbinak. Kínában több mint háromszorosára, 36 ezer járműre emelkedett a francia cég járműértékesítése. Az ugyancsak a cég által gyártott Lada-eladások 14 százalékkal nőttek, köszönhetően annak, hogy új modelleket dobtak a piacra.