A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szabályozni akarja a közösségi média legnagyobb sztárjainak működését – értesült a Blikk. A bulvárlap szerint a hatóság tiszta feltételeket akar, azt, hogy mindenki betartsa a szabályokat. Ezek közé tartozik például, hogy nincs helye bújtatott reklámnak, egyérteművé kell tenni, ha szponzorált tartalmat posztol a celeb. A lap úgy tudja, több tucat híresség esetében vizsgálódik a versenyhivatal, köztük az egyik legnépszerűbb Facebook-sztárt, a 906 ezer lájkolóval rendelkező Kasza Tibort is megkeresték.
A Blikk megkeresésére a GVH sajtóosztályánál azt közölték, hogy a hatóság a nemzetközi trendeknek megfelelően kiemelt figyelemmel kíséri a digitális világban, közösségi médiában történő folyamatokat.
További információval a GVH az esetleges eljárások lezárását követően tud szolgálni. Ahol viszont szabálytalanságot találnak, a bírság maximális összege a vállalkozás a GVH határozat meghozatalát megelőző üzleti évben elért nettó árbevételének tíz százaléka lehet – írta a Blikknek a Versenyhivatal.