(Fotó: 123rf.com) |
A két szolgáltató megsértette az ügyfélszolgálati fiókirodákban a várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat.
Több baj is volt az ellenőrzésnél
A helyszíni szemlét az E.On enyingi és siófoki, és az EDF Démász nagykőrösi és monori fiókirodában végezték el a hivatal szakemberei 2015 végén. Az ellenőrök azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték a várakozási idő mérését, továbbá a hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor alacsony volt az ügyfélforgalom. Ezen kívül a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát, valamint a felmérések időszaka több esetben sem egyezett meg a hivatal határozatában előírtakkal - áll a közleményben.
Mi a helyzet a telefonos ügyfélszolgálatokkal? Tudod mi az az 5 perces szabály? Kikre vonatkozik? Milyen jogaid vannak a telefonos ügyfélszolgálatokon? Ezekről itt írtunk nemrég >>>> |
A MEKH ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc.
Az előírt mutatók nem teljesítése esetén a hivatal bírságot róhat ki, azonban a torz adatszolgáltatás miatt nem megállapítható, hogy a szolgáltatók teljesítik-e az elvárt színvonalat - áll a hivatal tájékoztatásában.
A MEKH a bírság mellett kötelezte a cégeket, hogy tegyenek eleget az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség követelményeinek.