A japán kisautó-gyártó, a Suzuki Motor bejelentette, hogy öt éven belül világszerte 4,2 millió jármű eladását tűzte ki célul – ami közel egyharmados növekedést jelent –, és bővülésének nagy része fő piacára, Indiára összpontosul – jelenti a Reuters.
A vállalat várakozásai szerint ezen eladások 60 százaléka Indiában valósul meg, és hozzátette, hogy a világ legnépesebb országa a tervezett 2 billió jen (13 milliárd dollár) befektetésének szintén 60 százalékát kapja a 2030-as pénzügyi évig.
Fotó: Wikipédia
Központ
A Suzuki célja az indiai gyártókapacitás növelése, hogy kielégítse a várható helyi keresletet, miközben India szerepét is erősíti, mint afrikai és közel-keleti piacokra irányuló exportjának központját.
„India a Suzuki legfontosabb piaca, ahol a legtöbb erőfeszítést tesszük” – mondta Toshihiro Suzuki elnök egy tokiói stratégiai tájékoztatón.
Az autógyártó az 1980-as évek eleje óta jelentős befektetéseket eszközölt Indiában, és a többségi japán tulajdonban lévő Maruti Suzuki jelenleg körülbelül negyven százalékos részesedéssel bír az ország autópiacán.
A vállalat ugyanakkor közölte, hogy 2030-ig négy elektromos jármű modell bevezetését tervezi Indiában, ami visszalépés a korábbi hat modelles célkitűzéshez képest.
Fotó: Wikipédia
Javuló profitabilitást is céloz
A Suzuki azt is bejelentette, hogy legalább 10 százalékos működési nyereségarányt céloz meg 2030-ra, ami növekedést jelent a legutóbbi pénzügyi évben elért 9,2 százalékhoz képest. A saját tőkére vetített megtérülési rátát 15 százalék fölé kívánja emelni, ami korábban 12,6 százalék volt. Ezenkívül a vállalat célja, hogy a 2030-as pénzügyi évre 8 billió jen bevételt érjen el, ami 49 százalékos növekedést jelent.