Csak a Wizz Air Hungary Kft. nyújtott be ajánlatot a nyugati-balkáni járatok indítására szóló koncessziós pályázatra - írja pénteki számában a Világgazdaság.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a lappal közölte: eredményes tárgyalás esetén a nyár folyamán születhet meg a négyéves időtartamra szóló szerződés, majd a szükséges felkészülési időt követően indulhatnak be a járatok.
Ha megállapodás születik, a légitársaság monopolhelyzetben szolgálhatja ki az öt nyugat-balkáni útvonalat (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Macedónia és Montenegró), és esetleges üzemeltetési veszteségének ellentételezéseként kompenzációra is igényt tarthat - áll a Világgazdaság cikkében.
Korábban - szintén a Világgazdaság alapján - írtuk: a Malév eltűnése óta nincs közvetlen légi kapcsolat Albániával, Koszovóval, Macedóniával és Montenegróval, holott több komoly üzleti érdekeltsége is van a magyar vállalatoknak ezekben az országokban, így igény lenne az üzleti utasok részéről.