A Tesla eladásai márciusban ismét visszaestek a legfontosabb európai piacokon – derült ki a kedden közzétett adatokból. Ez tovább erősíti annak jeleit, hogy a vásárlók egyre inkább elfordulnak Elon Musk elektromos autómárkájától, mivel fokozódik a verseny a kínai gyártókkal, és egyesek politikai nézetei miatt is bojkottálják — fűzi hozzá a Reuters.
Fotó: YouTube/Joe Rogan
Az amerikai elnök, Donald Trump szoros szövetségeseként ismert milliárdos vezérigazgató, Elon Musk további vitákat váltott ki azzal, hogy Európában szélsőjobboldali pártokkal keresett kapcsolatot, ami csak tovább súlyosbította a Tesla eladási visszaesését a nagy várakozással övezett Model Y középkategóriás SUV bevezetése előtt.
„Soha nem esett még vissza ennyire látványosan egy autómárka megítélése világszerte” – mondta Quentin Willson, a brit FairCharge elektromos autós kampánycsoport alapítója és egyben Tesla-tulajdonos.
Az elemzők kedden Spanyolország és más európai piacok adataira vártak, amelyek további támpontot adhatnak a Tesla szerdán nyilvánosságra hozandó globális első negyedéves szállítási adatairól és a márka iránti fogyasztói bizalom alakulásáról.
Ijesztő számok
A hivatalos adatok szerint a Tesla márciusban Franciaországban 3 157 autót adott el, Svédországban 911-et, Norvégiában pedig 2 211-et, ami éves összevetésben rendre 36,83 százalék, 63,9 százalék és 1 százalék csökkenést jelent. Dániában a regisztrált Tesla-eladások száma 593 volt, ami 65,6 százalék visszaesésnek felel meg, míg Hollandiában 61 százalékkal csökkentek az eladások, mindössze 1 536 darabra.
Az első negyedévben Franciaországban 41,1 százalékkal, Svédországban 55,3 százalékkal, Norvégiában 12,5 százalékkal, Dániában 56,4 százalékkal, míg Hollandiában 49,7 százalékkal esett vissza a Tesla eladása.
A vállalat piaci részesedése Franciaországban az első negyedév végére 1,63 százalékra csökkent, miközben az „egyéb” kategóriába sorolt márkák – köztük a BYD és több kínai elektromosautó-gyártó – piaci részesedése 3,19 százalékra nőtt.
Portugália kivételt jelentett a visszaeső trend alól: itt a Tesla regisztrációk havi szinten 2 százalékkal nőttek, ugyanakkor negyedéves viszonylatban 26 százalékos csökkenést mutattak, annak ellenére, hogy a helyi piacon gyorsul az elektromos autók térnyerése.