Azonban a termelés visszaesése enyhe volt az előző hónapokhoz képest. A Toyota csütörtökön közölte, hogy 893 164 járművet gyártott világszerte, ami 0,8 százalékos csökkenést jelent. Ami jóval kevesebb a szeptemberi 8 százalékos esésnél — számol be róla a Reuters.
A Toyota gyártása az Egyesült Államokban 13 százalékkal esett vissza, többek között a Grand Highlander és a Lexus TX SUV modellek négy hónapos gyártási leállítása miatt, amelyet légzsákproblémák miatt. A modellek gyártása október 21-én indult újra, és az autógyár indianai gyárának termelése várhatóan januárban tér vissza a normál kerékvágásba.
Kínában csehül állnak
Kínában, ahol továbbra is intenzív a verseny a helyi márkákkal, a termelés 9 százalékkal csökkent. A Toyota emellett 13 százalékkal kevesebb autót gyártott Thaiföldön, a gyenge kereslet miatt.
Japánban, amely a Toyota világszintű termelésének körülbelül egyharmadát adja, a termelés 8 százalékkal nőtt, visszaugrott az egy évvel ezelőtti gyenge számokhoz képest, amikor egy beszállító telephelyén történt baleset miatt több üzemben részlegesen leállt a termelés.
Kanadában és Mexikóban is az autógyártó termelése 2-2 százalékkal nőtt.
Az eladások viszont növekedtek
A világ legnagyobb autógyártója öt hónapon belül elsőként érte el a globális eladások növekedését, amely 1,4 százalékkal 903 103 járműre nőtt, ami októberi rekord.
A termelési és eladási adatok a Toyota luxus Lexus márkájához tartozó járműveket tartalmazzák, de nem tartalmazzák a csoporthoz tartozó Hino és Daihatsut.