A számos márkát összefogó német Volkswagen mögött és előtt nehéz évek vannak, amelyek nem ígérnek sikereket. A rossz hírek mellett azonban váratlanul egy jó is megjelent az autógyártó háza táján. Nevezetesen nyolc és fél millió adag fogyott a cég legendás VW currywurst ételéből a vállalat étkezdéiben és a nyilvános értékesítésben – adta hírül a Guardian.
Keserű igazság az autógyártó számára, hogy jelenleg ez a legnépszerűbb terméke. A currywurst receptje szerint szeletelt kolbász paradicsomszószban, curryvel és néha paprikával megszórva. Ez Németország egyik legnépszerűbb étele, amelyből a 2024-es 8,5 milliós értékesítés megdöntötte a korábbi eladási rekordot. A vállalat szóvivője szerint 2023-ban ennél kétszázezerrel kevesebb currywurstot adtak el. Az étel a vállalat 30 kantinja mellett kioszkokban és az üzemek melletti szupermarketekben is kapható. Pontos receptje titkos. Állítólag csak egy maroknyi alkalmazott tudja, hogyan készül az igazi, az eredeti currywurst. Az ételt 1973 óta gyártják a vállalat saját hentesüzemében. A VW vezetői 2021-ben úgy döntöttek, hogy leveszik az étkezdék menüjéből a terméket, amit hangos tiltakozás követett.
Ennek élére Gerhard Schröder korábbi kancellár állt, aki nagy rajongója a currywurstnak. Úgy gondolja, hogy ez az az étel, ami a képzett gyári munkások legjobb „üzemanyagául” szolgál. A cég vezetői azzal védekeztek, hogy a korszellemnek megfelelően az egészséges ételeket kínálatát akarták növelni a currywurst letiltásával, amit a tiltakozások hatására visszavontak. A Volkswagennek kétségbeejtően szüksége van a legkisebb sikerre is. A 2024-es vállalati beszámoló szerint a nettó profit 30,6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. Ezt a magas termelési költségekkel és a kínai piaci eladások visszaesésével magyarázzák. A vállalat költségcsökkentéseinek egyik látványos, ám szomorú eleme, hogy a szakszervezetekkel kötött megállapodás alapján 2030-ig 35 ezer állást szüntetnek meg a VW márkáinál.