„Az Uber budapesti működéséből származó bevételének oroszlánrészéből az autós partnereink részesültek, a bevételek pedig a helyi gazdaságot gyarapították. Több mint 1200 autós partnerünk volt, akik jelenleg már nem élvezhetik az Uber nyújtotta szolgáltatást, a tevékenységükből nem származik jövedelmük, valamint adót sem fizetnek, és közben a várostól is elveszik egy innovatív szolgáltatás lehetőségét" - fakadt ki Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója, miután a NAV kikérte a holland adóhatóságtól a volt sofőrök adatait, amelyekből kiderült, összesen 1 milliárd forint körüli forgalmat bonyolítottak 2015-ben.
Nem minden helyzet ugyanolyan
"Az autós partnereink anyagi körülményei különbözőek voltak – kizárólag ők tudhatják, hogy milyen más forrásokból származik bevételük, illetve hogy az adójukból mekkora rész írható le költségként. Továbbá egyéni vállalkozóként, független szerződéses partnerként valamennyien a saját adózásukért feleltek.
Számtalan alkalommal kerestük meg a magyar hatóságokat azzal, hogy együttműködjünk egy modern, az egyéni vállalkozók életét segítő digitális rendszer fejlesztésében, ahogy tesszük ezt Észtországban és Svédországban is. Továbbra is keressük az együttműködés lehetőségét, valamint hogy egy olyan, mindenki számára előnyös megoldást találjunk, amelynek révén minél előbb folytathatjuk Budapesten is a működésünket.” - mondta el Fekete Zoltán.