Új generációs, nagy hatótávolságú helikopter tervezését jelentette be a Le Bourget-ban zajló légi szalonon az Airbus Helicopters, a jármű a következő évtizedben léphet szolgálatba. Guillaume Faury, a cég elnök-vezérigazgatója keddi sajtótájékoztatóján azt mondta, jelenleg a tervezési fázisban van az XX nevű koncepció, a pontos adatokat csak később közlik. A cég vezetője szerint a jelenlegi H225M típust szeretnék leváltani egy kényelmesebb, gazdaságosabban üzemeltethető és halkabb helikopterrel, de a két helikoptert egy ideig párhuzamosan fogják gyártani.
Az Airbus Helicopters (korábbi nevén Eurocopter) 2015 első negyedévében 1,2 milliárd euró árbevételt ért el, rendelésállománya 12,3 milliárd euró értékű volt. Mintegy 12 ezer légi járművüket üzemeltetik 152 országban, munkavállalóik száma 2014 év végén 23 ezer volt. |
Az Airbus először a polgári és kereskedelmi felhasználásra szánt verziót készíti el, ezek a következő évtizedben léphetnek szolgálatba, a hosszabb tervezési idő miatt a harcászati felhasználásra alkalmas verzió később készülhet el.
Guillaume Faury az új gép tervezését azzal indokolta, hogy a piac gyorsan változik, amelyet egy új típussal tudnak követni, és meggyőződése, hogy később a városon belüli és az egymáshoz közeli városok közötti személyszállításban is fontosabb szerepe lesz a helikoptereknek.
A Boeingnek is jól megy a szekér
Közben az amerikai Boeing is bejelentette, két megrendelőtől kapott száztíz repülőre megrendelést. A holland székhelyű AerCap lízingcég száz darab új generációs, keskenytörzsű 737 MAX 8-ast rendelt, az üzlet értéke listaáron számolva a gyártó közlése szerint 10,7 milliárd dollár.
A dublini székhelyű SMBC Aviation Capital lízingcég tíz darab, ugyanilyen típusú gépet rendelt, ezzel kilencvenre nőtt az erre a típusra vonatkozó rendelésállománya.
Az AerCap a világ egyik legnagyobb, repülőgépek bérbeadásával foglalkozó társasággá vált, miután 2014-ben felvásárolták a Malév egykori Boeing-flottájának tulajdonosát, az International Lease Finance Corporationt. Jelenleg mintegy 1500 gépes flottával rendelkeznek, 2015 első negyedévét 1,2 milliárd dollár árbevétel mellett 309 millió dollár nyereséggel zárta. Az SMBC Aviation Capital 280 gépes flottával rendelkezik, és további 209-re van rendelése.