Az első prototípus az Irkutszki Repülőgépgyárban (Kép forrása: Wikipedia) |
A kéthajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú MC-21-es gépekalaptípusa 180-200 utas szállítására alkalmas. Orosz tervek szerint ezek lépnek a szovjet gyártmányú Tu-134-esek, Tu-154-esek, Tu-204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe.
Az Irkut repülőgépgyártó vállalat tervei szerint 2020-tól évi 20, 2023-tól pedig 70 ilyen repülőgépet bocsátanak majd ki. Az első MSz-21-300-asokat a legnagyobb orosz légitársaságnál, az Aeroflotnál állítják üzembe.
Vlagyimir Putyin orosz elnök az első próbarepülés alkalmából gratulált a repülőgépgyártás és űrkutatatás fejlesztéséért felelős Dmitrij Rogozin miniszterelnök-helyettesnek, valamint az Irkut kollektívájának.
Az utasszállító szűzrepülését eredetileg áprilisra tervezték, de azt a statikai és egyéb tesztek eredményeire hivatkozva elhalasztották.
Mindenek felett
A repülőgép tavaly júniusi, irkutszki bemutatóján Dmitrij Medvegyev miniszterelnök kijelentette: az MC-21-es megjelenése annak a jele, hogy Oroszország nem fog eltűnni a világ repülőgépgyártásának felső ligájából. Szerinte az új utasszállító műszaki szintje meghaladja az összes jelenleg repülő repülőgépét.
Szakértők úgy vélik, hogy az új orosz gép az Airbus A-320-as és a Boeing-737-es vetélytársa lehet.