A Lazard és a Roland Berger Globális autóipari beszállító által készített több mint 600 nemzetközi autóipari beszállító teljesítménymutatóit vizsgáló tanulmány szerint a globális járműgyártás 2016-tól mérsékelten, éves szinten mintegy 2 százalékkal fog nőni.
A beszállítóknak új alapokra kell támaszkodniuk, hogy stabilizálni vagy növelni tudják a profitot és továbbra is felkészültnek kell lenniük a váratlan makrogazdasági eseményekre, amelyek jelentős kereslet-csökkenéshez vezethetnek.
A tanulmány szerint a kínai piacon eddig tapasztalt kétszámjegyű növekedés mára a múlté, kérdéses a piac alakulása Brazíliában és Oroszországban, illetve a Brexit is újabb bizonytalanságot hoz.
Óriási változás előtt állunk
Az elemzés rámutat, a globális autóipar a történelem legradikálisabb változása előtt áll. A technológiai trendek és az új üzleti modellek az autók használatában új lehetőségeket ígérnek a beszállítók számára az elkövetkező tíz évben, azonban az, hogy mikor és hol tárulnak fel ezek a lehetőségek, egyelőre bizonytalan.
A teljes piac értéke a 2015-ös 700 milliárd euróról várhatóan 850 milliárd euróra nő 2025-re, de a profit eloszlása a meglévő szegmensek és akár új piaci szereplők között lényegesen módosulni fog. Az erőátviteli berendezések területén az e-mobilitás fejlődése kap lendületet.