Kínában gyártott Chevrolet Sail 3 modellek indultak július elején Chilébe és Peruba. Fotó: GM |
Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. Emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet a régióban mintegy 100 embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.
10 évig voltak Magyarországon A Chevrolet értékesítése 2005-ben, a márka európai megjelenése után indult el Magyarországon, piaci részesedése akkor még elérte a 4,67 százalékot. Azóta összesen több mint 39 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz, az utolsó teljes évben, 2013-ban 686 autót értékesítettek az akkor 62 ezres magyar piacon. |
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosított, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy 80 százaléka márkaszervizként is működött, így több mint 20 szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja - emelte ki Megyeri György.
A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg a GM jelezte, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.