A résztvevők arra számítanak, hogy a világ legnagyobb légiközlekedési szakkiállításának idei rendezvényén a szokásosnál kevesebb forgalom lesz, részben az Air India Boeing 787-esének múlt heti halálos balesete, részben pedig amiatt, hogy a Boeing már hatalmas üzleteket kötött Donald Trump amerikai elnök közelmúltbeli közel-keleti körútja során – írja a Reuters. Az Airbus azonban úgy tűnik, hogy hazai pályán is lezár egy sor eladást, és nagy az érdeklődés a kiállítás védelmi oldala iránt, mivel Európa növeli a katonai kiadásokat, miközben az Izrael és Irán közötti konfliktus eszkalálódik.
Fotó: Wikipédia
Feszültségek
A régóta szövetséges Franciaország és Izrael között feszültségek robbantak ki a kiállítás kezdetén, amikor Párizs elrendelte a négy fő izraeli cég standjának bezárását, miután megtagadták a támadófegyverek eltávolítását a kiállításról. Izrael védelmi minisztériuma „felháborítónak és példa nélkülinek” nevezte a lépést, és azzal vádolta Franciaországot, hogy megvédi vállalatait az izraeli versenytársaktól. A kiállítás szervezői elmondták, hogy tárgyalásokat folytatnak, hogy „kedvező megoldást találjanak a helyzetre”.
A Boeing visszafogja magát
A Boeing vezérigazgatója, Kelly Ortberg és a Commercial Airplanes vezetője, Stephanie Pope lemondta párizsi útját, az amerikai vállalat pedig csökkenti a rendezvényen való részvételi idejét, mivel a múlt heti, több mint 240 ember halálát okozó, a 787-es modelljük indiai katasztrófájának kivizsgálására összpontosít. Egy másik, Újdelhibe tartó Air India Boeing 787-es repülőgép is visszatért hongkongi kiindulópontjára hétfőn óvintézkedésként, miután a levegőben technikai problémát gyanítottak.
Az Airbus alig győzi az új üzletek megkötését
A szaúdi AviLease lízingcég hétfőn bejelentette, hogy 30 darab Airbus A320neo egyfolyosós sugárhajtású repülőgépet és 10 darab A350-es tehergépet rendelt az európai repülőgépgyártóval kötött első közvetlen megállapodásában. Ez a Cirium Ascend elemzőcég becsült árai szerint körülbelül 3,5 milliárd dollárt ér. A két vállalat nem közölte az üzlet értéket, amely akár 77 repülőgépre is emelkedhet, ha az AviLease él a mindkét modellből további gépek megvásárlására vonatkozó opcióival.
Két, az ügyhöz közel álló forrás azt is elmondta a Reutersnek, hogy a lengyel LOT légitársaság 40 Airbus A220-as megrendelésének bejelentésére készül, valamint további 44 repülőgépre vonatkozó opciókra.
Források szerint az Airbus az esélyes a brazil Embraer repülőgépgyártóval szemben az AirAsia több tucat A220-as repülőgépének potenciális megrendelésében is.