Továbbra sem lehet biztosan tudni, miért zuhant le az Air India 171-es járata csütörtökön, közvetlenül a felszállás után. A szakértők abban nagyjából egyetértenek, hogy a két lehetséges ok a féklapátok nem megfelelő beállítása, vagy mindkét hajtómű leállása lehetett, és korábban inkább az előbbi magyarázat felé hajlottak talán többen.
A balesetről készült egyik felvételből vasárnap előkerült egy jobb minőségű változat. Ezen a Youtube-on Steeeve Kapitány néven publikáló pilótaszakértő egyértelműen felfedezni véli az úgynevezett RAT (Ram Air Turbine) aktiválódását a repülőgép törzse alatt. Ez a szélkerékhez hasonló szerkezet arra való, hogy a hajtóművek meghibásodása esetén áramot termelve alapszinten működtesse a gép elektronikus és hidraulikus rendszereit, megőrizve ezzel a gép vezethetőségét.
Steeeve szerint a felvételen nemcsak látható a szerkezet, hanem hallható is a turbina jellegzetes, légcsavaros repülőgépekre emlékeztető hangja is. A szakértő, aki korábban sokakkal egyetemben inkább a féklapátok pilótahibából történt túl korai behúzására gyanakodott a katasztrófa okaként, friss videójában azt mondja, hogy
„a RAT mindent megváltoztat”.
A turbina ugyanis automatikusan lép működésbe mindkét hajtómű leállásakor, és az, hogy le volt nyitva a becsapódás előtt, egyértelműen arra utaló jel, hogy a gép hajtóműveivel volt a végzetes balesetet okozó probléma. Ebbe a történetbe jól illeszkedik az is, amit a gép egyetlen túlélő utasa mondott, azaz hogy egy csattanást (talán a RAT aktiválását) hallott, majd az utastérben villogni kezdtek a lámpák (ez az alternatív áramforrásra való átálláskor történhetett).
Közben előkerült a gép második, a pilótafülkében elhangzottakat rögzítő fekete doboza is, így várhatóan nemsokára megkezdődhet az adatok elemzése, amelyekből remélhetőleg egyértelműen kiderül, mi vezetett a 270 ember halálát okozó tragédiához.