4p

Az előzetes adatok szerint a Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója, 90,5 milliárd euró árbevételt ért el 2024-ben, ami 1 százalékos éves csökkenést, árfolyamhatások nélkül az előző évivel nagyjából azonos szintet képvisel. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 3,5 százalék volt.

A Bosch üzleti szektorainak árbevétele hűen tükrözi az általános piaci trendeket. „2024 összességében rendhagyó évnek számít, minden jelentős piacunk gyengébben teljesített” – számolt be Dr. Markus Forschner, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának pénzügyi területekért felelős tagja. A mobilitás üzleti szektor 55,9 milliárd eurós árbevétele kis híján elérte előző évi szintjét. Az ipari technika üzleti szektor 6,5 milliárd euró árbevételt ért el, ami 13 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 12 százalékkal – marad el az előző évitől. A gyengélkedő gépipar különösen érzékenyen érintette Európa, Kína és az Amerikai Egyesült Államok meghatározó piacait. A fogyasztási cikkek üzleti szektor árbevétele 2 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 3 százalékkal – 20,3 milliárd euróra nőtt az előző üzleti évhez képest. Ezzel a Bosch – a koronavírus-járvány végén bekövetkezett keresletcsökkenés óta először – ismét növekedést produkált fogyasztási cikkek üzleti szektorban. Az energia- és épülettechnika üzleti szektor árbevétele 7,5 milliárd euró volt, ami 3 százalékos csökkenést jelent. A visszaesés oka főként az európai fűtési piacon uralkodó kedvezőtlen hangulat.

A piaci folyamatok mellett a gazdasági helyzet eltérő mértékben befolyásolta az egyes régiók árbevételének alakulását. „Európát különösen súlyosan érintette a gazdasági helyzet” – magyarázta Forschner. Az Európában produkált 44,5 milliárd eurós árbevétel mintegy 5 százalékkal maradt el az azt megelőző évitől. Az észak-amerikai és kínai fejlemények eredményeképpen az amerikai kontinensen, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben egyaránt visszafogottan alakult az árbevétel növekedése. Észak-Amerikában az árbevétel 5 százalékkal 16 milliárd euróra emelkedett. Dél-Amerikában az 1,8 milliárd eurós árbevétel 6 százalékkal magasabb az előző évinél, ami árfolyamhatások nélkül 12 százalékos növekedésnek felel meg. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben az árbevétel 28,1 milliárd euró volt, ami 1 százalékos, az árfolyamhatások nélkül 3 százalék bővülést jelent.

2024. december 31-én a Bosch csoport világszerte mintegy 417 900 főt foglalkoztatott, 11 500 fővel kevesebbet, mint az azt megelőző évben. Európában és Ázsiában is jelentősek a változások, valamint Németországban is csökkent a munkatársak száma – 4 400 fővel,129 800 munkatársra.

Kihívásokkal küzdenek
Kihívásokkal küzdenek
Fotó: Depositphotos

A Bosch csoport idén is kihívásokkal teli gazdasági környezetre számít. „Várakozásaink szerint mérsékelt marad a növekedés világszerte. 2026 előtt nem számítunk a világgazdaság fellendülésére” – hangsúlyozta Forschner. A Bosch szerint a gazdaság mindössze 2,5 százalékkal bővül 2025-ben. Növekedési stratégiájának megvalósítása érdekében a vállalat továbbra is pénzügyi céljaira összpontosít.

„Még a tartósan kedvezőtlen körülmények ellenére is az a célunk, hogy növeljük árbevételünket és eredményünket 2025-ben” – jelentette ki Forschner. Meglátása szerint csak a nyereséges növekedés teszi lehetővé, hogy a vállalat tovább fejlődjön. Ennek megfelelően a Bosch célja 2026-ra a 7 százalékos üzemi eredmény elérése. A feladat minden szinten a versenyképesség további növelése, a vonzó termékektől és az elfogadható költségszinttől egészen a jövőbemutató portfólió szempontjából megfelelő struktúrákig.

„Az észszerű megtakarítások és a fókuszált beruházások biztosíthatják számunkra a kellő mozgásteret” – mondta Forschner. Figyelmeztetett azonban, hogy mindez nem lesz könnyű, egy ilyen terv ugyanis komoly erőfeszítéseket igényel, miközben fájdalmas döntések sem zárhatók ki.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanó eladások – mi lesz a Tesla német gigagyárával?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 11:39
A berlini Gigafactory igazgatója bizakodó, az elemző nem annyira.
Vállalat Már a Temu sem hasít úgy, mint várták
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:58
A nyereség azonban a vártnál alacsonyabb bevételek ellenére is nőtt.
Vállalat Iszonyatos bukta az Apple TV?
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:28
Ekkora veszteséget még az Apple-nél is megéreznek.
Vállalat A lehetetlen mégis lehetséges: bezuhantak a Nike eladásai
Privátbankár.hu | 2025. március 21. 10:12
De még ezek a számok is jobbak, mint az előzetes várakozások.
Vállalat 1,8 milliárd forintból épült fel egy naperőmű Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 17:32
Mintegy 1,8 milliárd forint költségvetésű beruházás keretében naperőművet épített Nyírmeggyesen Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM.
Vállalat Nagy dobásra készül a Mitsubishi az elektromos autóknál
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 11:01
A Mitsubishi az elektromos autók gyártását a tajvani Foxconnra bízná. A múlt hónapban meghiúsult a tervezett Nissan-Honda egyesülés, és a Nissan nyitott új partnerekkel való együttműködésre.
Vállalat Újabb megbízást húzott be a New Land Média és a Lounge Design
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 09:47
Sokan talán meg sem lepődnek, hogy az állami Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. kommunikációs feladatait is a New Land Média Kft. és a Lounge Design Kft. konzorciuma kapta meg. Harmadik éve ők népszerűsítik a magyar borokat, hiszen 2025 elején immár másodszor újították meg a szerződésüket.  
Vállalat Cégvezetői teljesítmény és tavaszi fáradtság: tények és tévhitek, amiket érdemes ismerni
Natív tartalom | 2025. március 19. 10:51
A tavaszi fáradtság és a változó munkavállalói attitűdök komoly kihívást jelenthetnek a cégvezetők, menedzserek számára. De vajon tényleg a szezonális fáradtság az oka a produktivitás csökkenésének? Segíthet valami a stressz kezelésében? Nézzük a leggyakoribb tévhiteket és a mögöttük álló tényeket, hogy vezetőként tudatosabb döntéseket hozhassunk.
Vállalat Székhelyszolgáltatás: megoldás a vállalkozások számára
Márkázott tartalom | 2025. március 19. 10:14
Minden vállalkozásnak szüksége van egy bejegyzett székhelyre, amely a cég hivatalos levelezési címe és jogi központja. Bár ez lehet a tulajdonos lakcíme vagy bérelt iroda is, egyik megoldás sem mindig ideális. A saját lakcím használata kellemetlen lehet, hiszen a cím nyilvános adatként elérhető, ami magánéleti problémákat vethet fel. Ráadásul a hatósági ellenőrzések, a postai küldemények átvétele és az adminisztrációs kötelezettségek olyan terhet jelenthetnek, amelyet sok cégvezető szívesen elkerülne.
Vállalat Mit tehetünk a használt mobilunkkal? Ne dobjuk el, mert még értékes lehet
Natív tartalom | 2025. március 18. 16:20
Ne dobjuk el régi mobiltelefonunkat, inkább vizsgáljuk meg, hogyan tudjuk meghosszabbítani élettartamát és kiaknázni a még benne rejlő lehetőségeket! Erre hívták fel a figyelmet szakemberek egy, az újrahasznosítás világnapja alkalmából rendezett sajtóeseményen. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG