Kép forrása: Magyar Posta |
Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója elmondta, a posta a logisztikai munka elvégzéséhez, a csomagkézbesítéshez költséghatékony és környezetkímélő megoldásokat keres. A tesztelés végén összesítik a tapasztalatokat, és kiderül, mennyiben lehet az elektromos járműveket a posta munkájában használni.
Eljött a dízelautók alkonya? A héten kirobbant Volkswagen botrány könnyen lehet, hogy átalakítja az autóipart. Részletek >>> |
Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatokra, a motorokat futárpostai szolgáltatásban tesztelik - mondta.
A hagyományos meghajtású járműveknél 100 kilométerre vetítve az üzemanyagköltség 3500 forint, elektromos autóknál 1000 forint alatt lehet - jegyezte meg.
Több száz járművet vennének
A vezérigazgató szerint az elektromos járműveket a sűrűbben lakott településeken lehetne célszerűen használni, ezeken a helyeken kisebbek a megteendő távolságok, sok a megállás. Hosszú távon véleménye szerint több száz elektromos jármű kerülhet a posta flottájába.
A tesztautókkal a Magyar Posta az eddigi tapasztalatok szerint - feladattól függően - átlagosan 60-100 kilométert tesz meg naponta.
A posta egyébként a Citroen Berlingo, a Nissan ENV 200, a VW Golf7, a Kia Soul és a Renault Kangoo modelleket teszteli.
A cég az elmúlt két évben kezdte el autóflottája korszerűsítését, 2013 óta 500 autót cserélt le, a közeljövőben pedig további több száz új autó üzembe helyezését tervezi. A korszerűsítésnek köszönhetően a posta 12 000 járműből álló flottájának átlagéletkora 10 évről 8 évre csökkent. |