Bizakodásának adott hangot az üzem jövőjét illetően a Berlin melletti Tesla Gigafactory igazgatója André Thierig annak ellenére is, hogy az amerikai elektromosautó-gyártó vállalat Németországi eladásai csökkentek tavaly.
„Az elmúlt években folyamatosan növeltük a termelést, és ma már 37 európai és Európán kívüli piacot látunk el közvetlenül a Gigafactoryból”
- mondta Thierig a német dpa hírügynökségnek a gyár felavatásának harmadik évfordulója alkalmából adott interjúban. „A jövőben további piacokkal fogunk bővülni.”
A Berlin-Brandenburgi Gigafactory üzemet Elon Musk cégvezér nyitotta meg nagyszabású showműsorral. A Tesla a legnagyobb ipari foglalkoztató Brandenburgban.
A grünheidei üzem vezetője azt mondta: „Európa legmodernebb autógyáraként 2022 óta Brandenburgban gyártjuk a Model Y modellt. Azóta több mint 11 ezer munkahelyet teremtettünk” – mondta Thierig.
A Tesla eladásai csökkennek, februárban például annak ellenére is estek, hogy összességében több elektromos autó került a német utakra. Az üzemvezető szerint a februári visszaesés az Y modell új verziójának megjelenésével hozható összefüggésbe.
A szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság adatai szerint februárban 1429 Teslát helyeztek újonnan forgalomba Németországban, 76,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A 2024-es év egészében a Tesla márka veszített a legtöbbet az elektromos autók között, az első helyről a harmadikra csúszott vissza, de a Model Y viszont továbbra is az első helyen áll az újonnan regisztrált e-modellek között.
„A Model Y volt a világ legkelendőbb autója 2023-ban és tavaly is” – mondta Thierig. A modellt teljesen átdolgozták, nem csak ráncfelvarráson esett át, ahogy a kritikusok mondják. A gyártás rövid megszakítása után februárban kezdődött meg az új Model Y gyártása. „Természetesen eltart egy ideig, amíg újra elérjük a megszokott gyártási volument” – mondta az üzemvezető, megjegyezve, hogy ha az átállás alatt csökkennek a regisztrációk, az teljesen normális dolog.
Ferdinand Dudenhöffer német iparági szakértő azonban nem számít arra, hogy az eladások visszaesése gyorsan véget érne:
„a modellek nem túl innovatívak és túl drágák”
- mondta Dudenhöffer a dpa-nak. A Teslának több innovációra van szüksége. Véleménye szerint az autógyártó a Model Y modellel szinte egymodellű gyártóvá vált.