A Google Cégem egyre fontosabb eszköze a keresőben való megjelenésnek, ráadásul ingyenes lehetőséget biztosít mindenkinek, aki regisztrál. De hogyan működik, hogyan használható? Lépésről lépésre megmutatjuk, tarts velünk!
Legyél ott!
A keresőoptimalizálás jelentősége a keresések számának növekedésével egyre nő. Amennyiben online marketing specialistára van szükséged, a JövőMarketing mentorálás és havidíjas keresőoptimalizálás keretében is vállalja céged segítését.
A Google keresőben, a Google térképen való megjelenés jobban észrevehetővé válik, ha szerepelsz a Google Cégem adatbázisában is, mivel itt képeket, lényegesnek tartott adatokat, információkat tehetsz közzé cégedről, és ugyanitt megtalálhatóak a vásárlói vélemények is, amelyek fontos visszajelzések, amikor egy terméket vagy szolgáltatást keres egy potenciális vevő. A hasznos információkon van a lényeg.
Lehetőséget ad arra is, hogy a lokális keresésekben megjelenj a címed alapján a relevancia szerint, így tovább erősíti jelenlétedet a találati oldalon.
A Google Cégem tehát cégnévre és keresési eredményre is feldobhatja vállalkozásodat. Win-win szituáció, hiszen a cégedről, tevékenységi köreidről a Google is információhoz jut, így több keresésre tudja megjeleníteni, és a céged is fokozottabb megjelenést ér el általa.
Hogyan kerülhetsz be a cégadatbázisba?
A Google Cégem ingyenes eszköz, csupán regisztrálni szükséges. A felhasználóbarát felület megkönnyíti a dolgod, de azért nem árt, ha egyes lépéseknél a tippeket, trükköket is alkalmazod a jobb láthatóság érdekében.
Maga a regisztráció egyszerű, egy Google-fiókra és néhány cégadatra van szükség hozzá. A hitelesítést követően kezdheted meg a beállításokat.
A felület lehetőséget biztosít a felhasználókkal történő kommunikációra nemcsak a bejegyzéseken, de az értékelésekre adott válaszaidon keresztül is. Ez mindenki számára látható, így jelentősége van.
Tippek a sikeres jelenléthez
A cégnév megadása egyszerűnek tűnik, ám a cégbejegyzés szerinti elnevezéssel nem sokra mész, mindenképp egészítsd ki a funkcióval, vagyis azzal a szóval, kulcsszóval, amire a vállalkozással kapcsolatban a felhasználók keresnek.
A regisztráció során legalább két, a vállalkozásoddal releváns kategóriát válassz.
Minden adat esetén figyelj oda arra, hogy pontosan olyan formában add meg, ahogy az a weboldaladon is szerepel.
A galériát is töltsd fel jó minőségű, informatív fotókkal.
Amennyiben vállakozásod még nem rendelkezik weboldallal, ideiglenesen, a Google Cégem ingyenes weboldalkészítőjével elkészítheted. Jobb megoldás, mint a Facebook oldaladat megadni, de tudnod kell, hogy ez jogilag nem a céged tulajdona, és a Google bármikor módosíthatja, törölheti.
A statisztikából sok hasznos információra tehetsz szert, amelyeket felhasználhatsz, hogy javítsd a helyezésedet. Mindig legyél aktív a felületen, adj információkat.