3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megtévesztette a fogyasztókat, jórészt valószínűleg nyugdíjasokat a Direkt Market Kft. a Versenyhivatal szerint. Az ízületi bántalmakra szánt Csiga Elixír és a fogyasztó hatásúnak mondott Biocaptol eredényességét a vállalkozásnak nem sikerült igazolnia. A cégnek nem ez az első ilyen ügye.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Direkt Market Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol készítményének népszerűsítése során. A GVH ezért két eljárásban összesen 22 222 000 Ft bírságot szabott ki. A vállalkozás 2012. május 29. és 2012. december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, valamint azt állította, hogy a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok (tanulmányok) azonban nem igazolták a kifogásolt reklámállításokat, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat.

A vállalkozás továbbá a Biocaptol termékét népszerűsítő reklámjaiban 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére vonatkozó állításokat is tett (például „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként”). A vállalkozás az általa benyújtott iratokkal azonban nem tudta igazolni a fenti állításokat, így azokkal szintén megtévesztette a fogyasztókat.

A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás a fenti két termékének népszerűsítése során fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Csiga Elixír termékkel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió, a Biocaptol termékkel kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A bírságok meghatározásánál mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatás állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb. (Azaz feltehetőleg jórészt nyugdíjasok lehetnek.) A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénz visszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást.

A hivatal egy korábbi vizsgálatában szintén megállapította, hogy jogsértő magatartást folytatott a Direkt Market Kft., amikor a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy annak segítségével súlycsökkenés érhető el, azonban ezt az állítását nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé. A GVH ezért 15 milió forint bírságot szabott ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG