1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A fogyasztói árak 2009-ban átlagosan 4,2 százalékkal emelkedtek, decemberben 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberében és nem változtak 2009 novemberéhez képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Londoni elemzők 5,6 százalékos, a budapestiek 5,7 százalékos december/decemberi inflációt vártak
A fogyasztói árak 2009-ban átlagosan 4,2 százalékkal emelkedtek, decemberben 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberében és nem változtak 2009 novemberéhez képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

2009. decemberben a fogyasztói árak az előző hónaphoz viszonyítva összességükben nem változtak, 2008. decemberhez viszonyítva 5,6%-kal növekedtek. Az elmúlt évben, átlagosan 4,2%-kal voltak magasabbak az árak, mint 2008-ban.

Egy hónap alatt – 2009. novemberhez viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,2%-kal csökkentek. Árcsökkenés volt megfigyelhető az étolaj (8,0%), a szalámi, szárazkolbász, sonka (3,5%), a cukor (2,9%), a liszt (2,3%), a baromfihús (1,8%), valamint a sertéshús (1,5%) esetében. Növekedett a sajt (4,6%), a tojás (2,4%), az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) (1,7%) és a tej (1,4%) ára.

A legnagyobb mértékben a háztartási energia drágult (0,8%), ezen belül az elektromos energia ára 4,6%-kal nőtt, a távfűtésé azonban 11,6%-kal csökkent. A szolgáltatások körében kis mértékű áremelkedés (0,1%) volt megfigyelhető.

A szeszes italok, dohányáruk ára összességében nem változott az előző hónaphoz képest. Árcsökkenés következett be a ruházkodási cikkek (0,4%) és az egyéb cikkek (0,3%) esetében, ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 1,0%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.

12 hónap alatt, 2008. decemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,9%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a csokoládé, kakaó 9,8, a tojás 9,2, a párizsi, kolbász 8,8, valamint a házon kívüli étkezés 7,1 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (20,4%), a tej (6,1%) és a liszt (4,8%) esetében.

Trendforduló? Januári áremelkedés az áruházakban

A Privátbankár januári Árkosár-felmérése egy hónap alatt 4,5, egy év alatt 1,7 százalékos áremelkedést tapasztalt három hipermarket kínálata alapján.
Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 10,2%-kal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok
ára 18,8%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 8,3%-kal drágult. Szintén átlag feletti (10,0%) volt az áremelkedés a szeszes italok, dohányáruk, valamint a szolgáltatások (5,8%) esetében. Ez utóbbin belül a szemétszállítás 15,6, a vízdíj 11,6, a csatornadíj 11,5 százalékkal drágult.

A tartós fogyasztási cikkek (4,0%) és a háztartási energia (2,7%) körében átlag alatti volt az áremelkedés, ez utóbbin belül az elektromos energia ára 15,9%-kal nőtt, a távfűtés ára 15,1%-kal, a vezetékes gázé 4,4%-kal csökkent. A ruházkodási cikkek esetében kis mértékű áremelkedés (0,1%) következett be.

2009. évben a fogyasztói árak átlagosan 4,2%-kal emelkedtek az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb mértékben a háztartási energia árai emelkedtek, 8,2%-kal. Átlag felett növekedtek a szeszes italok, dohányáruk (7,5%), a szolgáltatások (4,6%), valamint az élelmiszerek (4,4%) árai. Az átlaghoz képest kisebb mértékben drágultak a tartós fogyasztási cikkek (2,6%) és az egyéb cikkek (1,1%). A ruházkodási cikkek esetében kis mértékű áremelkedés (0,5%) volt megfigyelhető.

Kevesebbet visznek haza idén a közszolgák
Az EU 27 tagországában
2009. novemberben a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 1,0%-kal voltak magasabbak, mint 2008. novemberben. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Írországban (2,8%) és Észtországban (2,1%), a legnagyobb áremelkedést pedig Magyarországon (5,2%) és Romániában (4,6%) mérték.

Németországban átlagosan 0,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak decemberben, és 0,9 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberben - jelentette a német szövetségi statisztikai hivatal csütörtökön végleges adatként. A december végén kiadott előzetes becslés 0,7 százalékos havi és 0,8 százalékos tizenkét havi drágulást jelzett. Novemberben 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az előző hónaphoz képest, és 0,4 százalékos volt a tizenkét havi infláció.

Év végére visszaeshet az infláció
Nagyot esett a hús, a zöldség és a gyümölcs ára
Emelkednek a nyugdíjak - a prémiumra várni kell
Csúcsközelben: megint drágul a benzin! 
Megint felborult a világ: mi változott január 1-jétől?

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG