1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztói árak 2009-ban átlagosan 4,2 százalékkal emelkedtek, decemberben 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberében és nem változtak 2009 novemberéhez képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Londoni elemzők 5,6 százalékos, a budapestiek 5,7 százalékos december/decemberi inflációt vártak
A fogyasztói árak 2009-ban átlagosan 4,2 százalékkal emelkedtek, decemberben 5,6 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberében és nem változtak 2009 novemberéhez képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

2009. decemberben a fogyasztói árak az előző hónaphoz viszonyítva összességükben nem változtak, 2008. decemberhez viszonyítva 5,6%-kal növekedtek. Az elmúlt évben, átlagosan 4,2%-kal voltak magasabbak az árak, mint 2008-ban.

Egy hónap alatt – 2009. novemberhez viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,2%-kal csökkentek. Árcsökkenés volt megfigyelhető az étolaj (8,0%), a szalámi, szárazkolbász, sonka (3,5%), a cukor (2,9%), a liszt (2,3%), a baromfihús (1,8%), valamint a sertéshús (1,5%) esetében. Növekedett a sajt (4,6%), a tojás (2,4%), az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) (1,7%) és a tej (1,4%) ára.

A legnagyobb mértékben a háztartási energia drágult (0,8%), ezen belül az elektromos energia ára 4,6%-kal nőtt, a távfűtésé azonban 11,6%-kal csökkent. A szolgáltatások körében kis mértékű áremelkedés (0,1%) volt megfigyelhető.

A szeszes italok, dohányáruk ára összességében nem változott az előző hónaphoz képest. Árcsökkenés következett be a ruházkodási cikkek (0,4%) és az egyéb cikkek (0,3%) esetében, ez utóbbin belül a járműüzemanyagok ára 1,0%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,2%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.

12 hónap alatt, 2008. decemberhez viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,9%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a csokoládé, kakaó 9,8, a tojás 9,2, a párizsi, kolbász 8,8, valamint a házon kívüli étkezés 7,1 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (20,4%), a tej (6,1%) és a liszt (4,8%) esetében.

Trendforduló? Januári áremelkedés az áruházakban

A Privátbankár januári Árkosár-felmérése egy hónap alatt 4,5, egy év alatt 1,7 százalékos áremelkedést tapasztalt három hipermarket kínálata alapján.
Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 10,2%-kal drágultak az egyéb cikkek, ezen belül a járműüzemanyagok
ára 18,8%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 8,3%-kal drágult. Szintén átlag feletti (10,0%) volt az áremelkedés a szeszes italok, dohányáruk, valamint a szolgáltatások (5,8%) esetében. Ez utóbbin belül a szemétszállítás 15,6, a vízdíj 11,6, a csatornadíj 11,5 százalékkal drágult.

A tartós fogyasztási cikkek (4,0%) és a háztartási energia (2,7%) körében átlag alatti volt az áremelkedés, ez utóbbin belül az elektromos energia ára 15,9%-kal nőtt, a távfűtés ára 15,1%-kal, a vezetékes gázé 4,4%-kal csökkent. A ruházkodási cikkek esetében kis mértékű áremelkedés (0,1%) következett be.

2009. évben a fogyasztói árak átlagosan 4,2%-kal emelkedtek az előző évhez viszonyítva. A legnagyobb mértékben a háztartási energia árai emelkedtek, 8,2%-kal. Átlag felett növekedtek a szeszes italok, dohányáruk (7,5%), a szolgáltatások (4,6%), valamint az élelmiszerek (4,4%) árai. Az átlaghoz képest kisebb mértékben drágultak a tartós fogyasztási cikkek (2,6%) és az egyéb cikkek (1,1%). A ruházkodási cikkek esetében kis mértékű áremelkedés (0,5%) volt megfigyelhető.

Kevesebbet visznek haza idén a közszolgák
Az EU 27 tagországában
2009. novemberben a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 1,0%-kal voltak magasabbak, mint 2008. novemberben. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Írországban (2,8%) és Észtországban (2,1%), a legnagyobb áremelkedést pedig Magyarországon (5,2%) és Romániában (4,6%) mérték.

Németországban átlagosan 0,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak decemberben, és 0,9 százalékkal voltak magasabbak, mint 2008 decemberben - jelentette a német szövetségi statisztikai hivatal csütörtökön végleges adatként. A december végén kiadott előzetes becslés 0,7 százalékos havi és 0,8 százalékos tizenkét havi drágulást jelzett. Novemberben 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az előző hónaphoz képest, és 0,4 százalékos volt a tizenkét havi infláció.

Év végére visszaeshet az infláció
Nagyot esett a hús, a zöldség és a gyümölcs ára
Emelkednek a nyugdíjak - a prémiumra várni kell
Csúcsközelben: megint drágul a benzin! 
Megint felborult a világ: mi változott január 1-jétől?

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG