3p

Immáron 750 ezer legyártott és eladó kotró-rakodóval büszkélkedhet az Egyesült Királyságban székelő JCB. Nem is lehetett kérdés tehát, hogy ezt a jeles mérföldkövet a Terra Csoportnál is örömmel üdvözölték.

A cikkben teszünk egy képzeletbeli történelmi utazást a JCB által mintegy hetven évvel ezelőtt gyártott első kotró-rakodóig. Egyúttal megnézzük, hogy az évtizedek során mi vezetett a páratlan sikerek és népszerűség irányába.

Az első és a 750 ezredik eladó kotró-rakodó is egyazon gyárban készült el

Rocester egy Észak-Angliában megtalálható, mindössze néhány ezer fős település, ugyanakkor annál híresebb. Itt gördült le ugyanis nemrégiben a gyártósorról a JCB által elkészített 750 ezredik eladó kotró-rakodó.

Az esemény különlegessége, hogy annak idején pontosan ugyanitt gyártották a legelső modellt is. Amíg a két munkagép lejött a gyártósorról, köztük csaknem hetven esztendő telt el a folyamatos fejlesztés, valamint innováció jegyében.

Lord Bamford, a JCB elnöke igen büszke erre a mérföldkőre

A JCB elnöke érthető módon nem kevés büszkeséget érez a jeles eseményt illetően. Állítása szerint gyermekkori emlékek kötik az első Rocesterben gyártott kotró-rakodók létrejöttéhez, mostanra pedig már a 750 ezres nagyságrenden is túl van a vállalat.

A JCB által gyártott és forgalmazott munkagépeket manapság nyugodt szívvel nevezhetjük a világ egyik, ha nem a legnépszerűbb kotró-rakodóinak. Természetesen ez a páratlan eredmény nem jött csak úgy magától.

Kellett hozzá egy komoly mértékű vállalkozó kedv, kitartás, illetve elköteleződés a folyamatos fejlesztések irányába. A JCB ezen kívül rendre figyelembe vette a vásárlók és ügyfelek részéről érkező visszajelzéseket, amelyeket aztán felhasznált a kotró-rakodók gyártási folyamata során is.

A JCB eladó kotró-rakodói között bizony akadtak legendás modellek is

JCB Mark I elnevezést kapott a vállalat által elsőként piacra dobott modell, ami akkortájt forradalmi újításként hatott az egész piac számára. Olyan munkafolyamatok is gépesíthetők lettek általa, amelyekről ezt korábban el sem lehetett képzelni.

Aztán sorra jöttek az újabb és újabb verziók, mígnem 1980-ban legördült a gyártósorról a legendás JCB 3CX. A munkagép 24 millió angol font értékű beruházás eredményeként jött létre, és számtalan forradalmi újítást hordozott magában.

Ez a fejlesztés hatalmas lökést adott a JCB megítélésének és növekedésének, így innentől kezdve szinte már borítékolható volt az újonnan kikerülő eladó kotró-rakodókkal szembeni fokozott várakozás a piac részéről.

Olyannyira, hogy politikusok, filmsztárok és egyéb hírességek is előszeretettel fényképezkedtek a JCB modellek fülkéjében ülve, ami csak tovább fokozta a márka pozitív megítélését.
 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG