A SEO folyamatosan változó terület, így a tartós eredmények eléréséhez nem lehet a kezdeti sikerek után hátradőlni, folyamatosan követni kell a keresők elvárásait. Melyek ezek 2023-ban? Hogy lehet a weboldalunk sikeres a keresőoptimalizálásban? Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
A SEO sikerek titka
A weboldalak keresőoptimalizálása tulajdonképpen az elvárásoknak való megfeleltetést jelenti annak figyelembevételével, hogy a tartalmakat nem a keresők, a robotok, hanem a felhasználók számára kell készíteni. A Google SEO alapvetően 3+1 kritériumot fogalmaz meg 2023-ra, és ezeket használja ahhoz, hogy releváns és hasznos találatokat adjon a keresésekre:
- szakértelem,
- hitelesség,
- megbízhatóság,
- tapasztalat.
Vagyis a siker érdekében a weboldalnak hiteles forrásként a szakértelmen és a tapasztalatokon alapuló megbízható, hasznos és releváns információkat kell szolgáltatnia a felhasználók számára. A Google találati lista elejére kerülni egyet jelent az ezen irányelveknek való megfeleltetéssel.
Hogyan érhet el egy weboldal sikereket?
A keresőoptimalizálás alapjaival, a legfontosabb fogalmakkal sem árt tisztában lenni, azonban először a felhasználót kell megszólítani annak érdekében, hogy látogatóvá váljon. Először is meg kell érteni a keresés mögött rejlő felhasználói szándékot.
A célcsoport meghatározása ennek lényeges első lépése kell, hogy legyen. Szorosan összefüggenek vele a keresési kifejezések vagy ahogy gyakran hivatkoznak rá, a kulcsszavak, amelyekre a célzást meg kell ejteni. A kutatásban több, ingyenes vagy fizetős szoftver is segíthet.
A felhasználói szándék megértése a következő lépcső, a SEO Szent Grálja. Nemcsak a tartalom, hanem annak típusa is számít, erre kell célozni az adott keresési kifejezésekkel. A tartalomformátum, a hangvétel, a tartalom hossza is sokat nyom a latban, azonban arra érdemes odafigyeli, hogy az érdemi tartalmak számítanak.
A tartalom ereje
A Google rangsorolásának számos tényezője van, amelyek közül egyesek nyilvánosak, mindenki számára hozzáférhetőek, míg mások titkosak, így befolyásolni sem lehet őket. Tapasztalat, szakértelem és hitelesség a SEO szent hármasa, amely a felhasználók problématudatára épít.
A fókuszálás, valamint “a több kevesebb” elv lényeges a Google szemében, így a weboldalt ezeknek kell megfeleltetni. A releváns és hasznos tartalom a mondanivaló alátámasztására a linképítés segítségével külső hivatkozásokat éppúgy tartalmaz, mint belső linkeket. A minőségi mutatók a honlap technikai kialakítását is számba veszik.
Amennyiben a legfontosabb elvárásoknak sikerül megfeleltetni a honlapot, és azokat etikus, white hat technikákkal sikerült elérni, az időről időre frissülő algoritmusoktól sem kell majd tartani, ugyanis érdemben nem változtatnak a helyezésen.