3p

A keresőoptimalizálás története, követelményrendszere szorosan összekapcsolódik a legnagyobb keresőóriással, a Google-lal, így tulajdonképpen hívhatnánk Google SEO-nak is.

A SEO folyamatosan változó terület, így a tartós eredmények eléréséhez nem lehet a kezdeti sikerek után hátradőlni, folyamatosan követni kell a keresők elvárásait. Melyek ezek 2023-ban? Hogy lehet a weboldalunk sikeres a keresőoptimalizálásban? Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat. 

A SEO sikerek titka

A weboldalak keresőoptimalizálása tulajdonképpen az elvárásoknak való megfeleltetést jelenti annak figyelembevételével, hogy a tartalmakat nem a keresők, a robotok, hanem a felhasználók számára kell készíteni. A Google SEO alapvetően 3+1 kritériumot fogalmaz meg 2023-ra, és ezeket használja ahhoz, hogy releváns és hasznos találatokat adjon a keresésekre:

  • szakértelem, 
  • hitelesség, 
  • megbízhatóság,
  • tapasztalat. 

Vagyis a siker érdekében a weboldalnak hiteles forrásként a szakértelmen és a tapasztalatokon alapuló megbízható, hasznos és releváns információkat kell szolgáltatnia a felhasználók számára. A Google találati lista elejére kerülni egyet jelent az ezen irányelveknek való megfeleltetéssel. 

Hogyan érhet el egy weboldal sikereket?

A keresőoptimalizálás alapjaival, a legfontosabb fogalmakkal sem árt tisztában lenni, azonban először a felhasználót kell megszólítani annak érdekében, hogy látogatóvá váljon. Először is meg kell érteni a keresés mögött rejlő felhasználói szándékot.

A célcsoport meghatározása ennek lényeges első lépése kell, hogy legyen. Szorosan összefüggenek vele a keresési kifejezések vagy ahogy gyakran hivatkoznak rá, a kulcsszavak, amelyekre a célzást meg kell ejteni. A kutatásban több, ingyenes vagy fizetős szoftver is segíthet.

A felhasználói szándék megértése a következő lépcső, a SEO Szent Grálja. Nemcsak a tartalom, hanem annak típusa is számít, erre kell célozni az adott keresési kifejezésekkel. A tartalomformátum, a hangvétel, a tartalom hossza is sokat nyom a latban, azonban arra érdemes odafigyeli, hogy az érdemi tartalmak számítanak. 

A tartalom ereje

A Google rangsorolásának számos tényezője van, amelyek közül egyesek nyilvánosak, mindenki számára hozzáférhetőek, míg mások titkosak, így befolyásolni sem lehet őket. Tapasztalat, szakértelem és hitelesség a SEO szent hármasa, amely a felhasználók problématudatára épít. 

A fókuszálás, valamint “a több kevesebb” elv lényeges a Google szemében, így a weboldalt ezeknek kell megfeleltetni. A releváns és hasznos tartalom a mondanivaló alátámasztására a linképítés segítségével külső hivatkozásokat éppúgy tartalmaz, mint belső linkeket. A minőségi mutatók a honlap technikai kialakítását is számba veszik. 

Amennyiben a legfontosabb elvárásoknak sikerül megfeleltetni a honlapot, és azokat etikus, white hat technikákkal sikerült elérni, az időről időre frissülő algoritmusoktól sem kell majd tartani, ugyanis érdemben nem változtatnak a helyezésen.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG