2p

Hollandiában felemás a kép az organikus élelmiszereknél. 

Jelentősen csökkent az árkülönbség a természetes és a hagyományos ételek között Hollandiában – derül ki a Consumentenbond fogyasztóvédelmi szervezet vizsgálatából.  Az átlagos eltérés öt évvel ezelőtt még 63 százalék volt, míg jelenleg már „csak” 48 százalék.

A Lidl árazása is hozzájárult ahhoz, hogy a természetes élelmiszerek csökkentették a hátrányukat
A Lidl árazása is hozzájárult ahhoz, hogy a természetes élelmiszerek csökkentették a hátrányukat
Fotó: Lidl

A piackutatók 135 gyártói márkás organikus termék árát tekintették át nyolc hagyományos és két kifejezetten az ilyen áruk értékesítésére szakosodott áruházlánc boltjaiban. A „normális” szupermarketekben átlagosan 48 százalék volt a kétféle termékcsoport árának eltérése, ám az átlag jelentős eltéréseket takar. Vannak például olyan termékek, amelyek ára nem különbözik attól függően, hogy milyen módon készültek. Ezek között tejtermékek, marhahúsáruk és tészták is találhatók. Például egy 300 grammos darált marhahús és egy 500 grammos makarónitészta került be ebbe a körbe. A féltartós és friss tejek esetén általában csak 20 eurócentes (majdnem 80 forint) eltérést tapasztaltak a felmérés készítői.

Árfolyamok és grafikonok

Ugyanakkor Sandra Molenaar, a Consumentenbond igazgatója azt mondta: Bár a hagyományos boltok organikustermék-kínálata gyarapszik, még mindig korlátozottnak mondható és sok esetben drágák ezek a termékek.

Ennek némileg ellentmond, hogy a Dirk és az Lidl áruházláncok kínálták átlagosan a legmegfizethetőbb áron a természetes élelmiszereket. Az egyes árukategóriák áránál átlagosan 18 százalékkal kértek kevesebbet. Az organikus termékekre specializálódott Ekoplaza és Odin viszont jelentősen drágábbnak bizonyult az átlagosnál. (Via ESM Magazine

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG