2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A heti rendszerességgel futók körében második alkalommal elvégzett kutatás szerint a magyar hobbifutók átlagosan 15 százalékkal többet költenek a futásra, mint egy évvel ezelőtt.

Jóval komolyabban gondolunk a futásra mint hobbira, mint akár csak egy évvel ezelőtt – derül ki az NN Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából. A legalább heti rendszerességgel futók átlagosan 26,6 ezer forintot költenek évente erre a hobbijukra, ami a sportruházatot illeti, míg 2017-ben átlagosan 23 ezer forintot fordítottak erre a célra a válaszadók. Vagyis egy év alatt mintegy 15 százalékkal költöttek többet futófelszerelésükre a célcsoport tagjai. Emellett jóval többen vesznek már igénybe okos- vagy futóórát is: a tavalyi 11 százalék helyett immár a válaszadók 20 százaléka mondta, hogy használja valamelyik eszközt futás közben.

Nemcsak többet költenek, többet is mozognak

Az anyagi ráfordítás mellett látványosan nőtt a futás iránti elhivatottság is a válaszadók körében. A megkérdezettek 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sokkal többet fut, és további 27 százalék mondta, hogy többet fut, mint egy évvel ezelőtt. Ezzel szemben csupán 11 százalék mondta, hogy valamivel vagy sokkal kevesebbet futna 2017-hez képest. A felmérésben résztvevők 39 százaléka kétszer, 33 százalékuk pedig háromszor vagy többször fut hetente. Ez a megkérdezettek 43 százalékánál alkalmanként 2 és 5 km közötti szakaszt jelent.

Óra vs. telefon

A felmérés kitért arra is, hogy mennyiben térnek el a nők és a férfiak futási szokásai. Eszerint a nők valamennyivel kevesebbszer húznak futócipőt a férfiaknál: a megkérdezett női futók 42 százaléka heti egy futásra vállalkozik, míg a férfiaknál a heti két alkalom a legjellemzőbb (46 százalék). Szintén eltérést mutat a nemek eszközhasználata is: a nők inkább a mobiltelefonra esküsznek (59 százalék), miközben okos- vagy futóórát csak 9 százalékuk használ. Ezzel szemben a férfiak 30 százaléka használja utóbbi két eszköz valamelyikét.

Versenyre is szeretnek járni

A kutatás szerint a hetente futók körében továbbra is népszerűek a futóversenyek: a megkérdezettek 44 százaléka indult már el legalább egy megmérettetésen, 8 százalékuk pedig rendszeres résztvevője ezeknek az eseményeknek. A hetente háromszor vagy többször futók ezt is egészen komolyan veszik: 89 százalékuk évente négy vagy több versenyen is próbára teszi a kitartását.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG