1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az egyesület szerint javítani kellene a feketeimport és a feketejavítás elleni fellépés gyorsaságán és hatékonyságán. A járműpiac élénkítése szempontjából pedig elengedhetetlen a magyar gazdaság stabilizálása.

Erdélyi Péter, az egyesület ügyvezető elnöke a kétéves távlaton túl úgy gondolja, hogy legalább további 3-4 év kell ahhoz, hogy a magyar piacon a reális felvevőképességnek megfelelő mennyiségű (100-120 ezer) új gépjármű kerüljön forgalomba. Véleménye szerint nagy jelentősége van annak, hogy a gépjárműpark jelentősen eltolódjon a kevésbé környezet szennyező irányba, illetve közlekedés biztonsági szempontból is korszerűbb legyen - tette hozzá.

Mély válságban a járműpiac

Az újak mellett a használt gépjárművek értékesítése is visszaesett. Az első negyedévben a hazai piacon 11,9 százalékkal kevesebb használt gépkocsit írtak át, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A visszaesés annak ellenére következett be, hogy az autóvásárlás adóterhei csökkentek. Részletek>>

Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek. Az ügyvezető elnök szerint ennek okai a külső válság mellett abban keresendők, hogy a magánvásárlók gyakorlatilag eltűntek a piacról, elsősorban gazdasági helyzetük bizonytalansága és a vevőfinanszírozás jelentős szigorítása miatt.

Erdélyi Péter szerint az egyre kevesebb garanciaidő alatt futó gépjárműveket egyre inkább a feketegazdaságban javíttatják, ami a legális javítókat szinte megoldhatatlan versenyhelyzetbe hozza, miközben az állam jelentős adó- és járulékbevételtől esik el.

Az MGE számára legfontosabb a feketeimport és a feketejavítók megfékezése, ennek megfelelően szeretnék elérni, hogy minden Magyarországra importált használt és új gépjármű után valamennyi törvényes közteher legyen megfizettetve. Hozzátette: a számlát nem adó, környezet-, és munkavédelmi szabályokat figyelmen kívül hagyó szervizeket be kellene zárni, ami egyfelől a legális szakma versenyképességét állítaná helyre és megszüntetné a motivációt a feketegazdaság felé való kényszerű elmozdulásban, másfelől jogbiztonságot és biztonságosabb közlekedést garantálna a gépjármű tulajdonosoknak, vezetőknek és a többi érintett közlekedőnek.

Lehetne gyorsabb a feketegazdaság elleni fellépés

A szakértő további fontos területként említette az egységes járműtörténeti adatbázis megteremtését és működtetését, amelynek segítségével piaci oldalról gátolható a feketejavítók működése. Az egyesület elnöke gyengének érzi a jogalkotó eltökéltségét és gyorsaságát a feketegazdaság elleni hatékony fellépésben, ami pedig morális és anyagi, adóbevételi szempontból is hatalmas jelentőséggel bír. Erdélyi Péter emellett fontos lépésnek nevezte a regisztrációs adó csökkentését, a cégautó adó környezettudatos irányú átstrukturálását és a nyílt végű finanszírozások díjából az áfa részbeni visszaigényelhetőségét.

A piac élénkítése szempontjából a legfontosabb ösztönzőnek a magyar gazdaság stabilizálását, a fejlődés beindítását, ezzel az emberek számára a valós és érzett létbiztonság növelését nevezte meg Erdélyi Péter. Kiemelte a gazdasági szereplők oldaláról a környező és más EU-tagokkal való versenyképesség helyreállítását, vagy megteremtését, valamint a feketegazdaság lehető legnagyobb mértékű felszámolását, ez által a legális gazdaság elszürkülésének megakadályozását, a folyamat visszafordítását.

Erdélyi Péter szerint szükséges a túlzottan megszigorított finanszírozási környezet újra gondolása is, mivel nehezen képzelhető el a gépjármű piac fellendülése valamilyen finanszírozás nélkül. Jelentősen és anyagilag is ösztönözni kellene a korszerű, alacsony káros anyag kibocsátású gépjárművek elterjedését, melyre rengeteg EU-országbeli példa van már.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Mitől lesz vasas a kút vize?
Márkázott tartalom | 2025. május 4. 14:46
A kutakból nyerhető víz gyakran kiváló alternatívája a vezetékes víznek, azonban fontos odafigyelni a megfelelő használatra és karbantartásra, amivel megőrizhető a megfelelő minőség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG