3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapesti Békéltető Testülethez több mint 8 ezer megkeresés érkezett 2018-ban. Főleg a közlekedés és a cipők miatt panaszkodtak a fogyasztók.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (BBT) közzétette a 2018-as évről szóló jelentését, melyből kiderül, hogy milyen ügyekben fordultak vitarendezésért a testülethez a vásárlók. Mint a statisztikából kiderül, főleg a közlekedési, a postai és a távközlési szolgáltatások miatt elégedetlen fogyasztók keresték meg a testületet, ami pedig a termékek palettáját illeti, leginkább a cipők, élvezeti cikkek és dohánytermékek miatt kérték a BBT segítségét - írta az mfor.hu.

A testület minden eddiginél sikeresebb évet zárt 2018-ban, a fogyasztóvédelmi békéltetés egyre népszerűbb Magyarországon - kezdi beszámolóját a BBT. Tavaly 8546 megkeresés érkezett hozzájuk, ebből közel 3000 alkalommal fogyasztóvédelmi tanácsot, a többi esetben pedig a békéltető testületi eljárás lefolytatását kérték. A BBT szerint "rendkívül pozitív tendenciát mutat, hogy 2018-ban elenyésző számban mutatkozott szükségesnek a megyeszékhely szerinti járási fogyasztóvédelmi hatóság értesítése" az együttműködési kötelezettséget megsértő vállalkozásokról", akikre ilyen esetben fogyasztóvédelmi bírságot szabnak ki.

Az összeállításból megtudjuk, hogy a fogyasztók jellemzően milyen ügyekben fordultak a BBT-hez. A legtöbb fogyasztói jogvita a kereskedelmi ügyekben indult el, ezt követi az egyéb - ide tartozik például a hírközlési - szolgáltatás, a harmadik helyen pedig a közszolgáltatások vannak:

  • 2671 kereskedelmi ügy indult, ahol a fogyasztóknak a hibás termékekkel, és emiatt a szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve az internetes vásárlással akadt fogyasztóvédelmi problémájuk.
  • 2034 esetben egyéb szolgáltatás miatt fordultak a testülethez, így például az elektronikus hírközlési szolgáltatások - telefon- internet előfizetés - miatt, vagy a parkolási büntetésekkel, autópálya-matricával, repülőjegy-értékesítéssel összefüggő kifogások miatt.
  • 403 esetben a közszolgáltatások voltak fókuszban, mint a villamosenergia és a földgáz.

Ezeken kívül voltak még építőipari és pénzügyi szolgáltatások miatt kezdeményezett tárgyalások is.

A BBT azt is kigyűjtötte, hogy a fogyasztók mire panaszkodtak leginkább tavaly. Az 5739 lezárt ügyből 3068 függött össze valamilyen szolgáltatás igénybevételével. Ezen belül is az ügyek negyedében a légi-, vasúti-, autóbuszos személyszállítás képezte a beadvány tárgyát. Ezt a postai, távközlési szolgáltatások követték.

Az sem maradt titok, hogy mely termékek miatt fordultak a legtöbbször a fogyasztók a testülethez. A lezárt ügyekből összesen 2671 eljárás érintett valamilyen árucikket. Az ügyek közel egyharmadában a cipők - sportcipő, bakancs, papucs, utcai cipő - minőségével volt elégedetlen a vásárló. Tizennégy százalékban az egyéb, máshova nem sorolható árucikkel - élvezeti cikkek, dohányáruk, vegyipari termékek - volt kapcsolatos a fogyasztóvédelmi probléma. Harmadik helyen a háztartási gépek csoportja található, mint a mosógép, mosogatógép, hűtőszekrény gáztűzhely, kávéfőző.

Sokat elmond az is, hogy mely termékek esetében fordultak a legritkábban a testülethez. Ide tartoznak a látszerészeti, fényképészeti, optikai eszközök, a gyógyászati termékek, a legkevesebb panasz pedig az élelmiszerek, italok miatt érkezett.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG