A debreceni 2-es villamosvonal csaknem 80 százaléka elkészült, az új pálya első szakaszán rövidesen indulhat a próbaüzem - tájékoztatta Miklóssy Ferenc, a kivitelező konzorcium vezető tagvállalata, a Keviép Kft. ügyvezetője az MTI-t.
Elmondta: a Hunyadi János utcai csomópontban az 1-es vonalról leágazó új szakasz első részén elkészültek az egyik pályatesttel, így a Jerikó utcáig vezető szakaszon megkezdődhet a próbaüzem. A 2-es vonal önálló szakasza összesen 4,3 kilométer hosszú lesz. A vasúti pályatest hossza - mivel döntő részben két vágányt építenek - összesen 7 kilométer lesz, ebből 5,5 kilométer már elkészült, akárcsak a felsővezeték - 5,6 kilométer hosszan, a 82-84 kilométernyi földkábeleknek pedig már a 95 százalékát lefektették - sorolta Miklóssy Ferenc.
Így szállították le a villamosokat. Fotó: Dehir/debrecen.hu |
A nemzetközi közbeszerzésen győztes CAF tizennyolc alacsonypadlós, egyterű, légkondicionált, 221 utas szállítására alkalmas, 32 méter hosszú villamost szállít 2014 áprilisáig Debrecenbe. A spanyol gyártó 38 millió eurós ajánlatával nyerte meg a járműtendert 2011 szeptemberében, öt sikertelen közbeszerzési eljárást után. |
Augusztus első napjaiban még a régi villamosokkal mennek fel az új szakaszra, néhány nappal később viszont már az új spanyol járművek is itt futják majd a próbajárataikat. Miklóssy Ferenc hozzátette: az augusztus 20-i Virágkarnevál előtt teljesen helyreállítják a város egyik legforgalmasabb csomópontját a Hunyadi János utca és a Péterfia utca kereszteződésében, de néhány további szakaszon - például a Honvéd és Csemete utca kereszteződésében - is megindulhat a forgalom a több hónapos lezárások után. Az új villamosvonalat december 20-án adják át.
A projekt idén januárban kapott újra lendületet, amikor az önkormányzat kérésére a kivitelező cégek külön erre a beruházásra létrehoztak egy projektcéget. Mindez persze nem lett volna elég a 4 éve csúszó projekt "újrakezdéséhez", a kormány tavaly ősszel 500 millió forintot adott külön a beruházásra. |