MTI Fotó: Kollányi Péter |
A Nielsen felmérése szerint ma már a magyarok harmada nem csak, hogy keresi, de kifejezetten hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, ami környezetbarát és fenntarthatósági szempontok alapján készült. Ez az arány Európában 77 százalék. Ez ráadásul a kereskedelem egészére is érvényesül, az energia- és költséghatékony előállítás mellett már az üzlethelyiségek és az ellátási lánc kialakításában is egyre inkább teret kapnak a „zöld” vonalak, tudta meg a Privátbankár.hu.
Ezeket a termékeket azonban még mindig a prémium kategóriában értékesítik, így egyfajta értékítélet is kapcsolódik hozzájuk, ami a következő években is erősödni fog, köszönhetően a világmárkák alkalmazkodásának. „Nemzetközi kutatásaink azt mutatják, hogy a következő évek kereskedelmi trendjei közül az egyik legfontosabb a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz”, mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kutatásokért felelős vezetője.