1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A folyamatosan bővülő hazai e-kereskedelem egyik legnagyobb feladata a mai napig a fogyasztók bizalmának elnyerése
A folyamatosan bővülő hazai e-kereskedelem egyik legnagyobb feladata a mai napig a fogyasztók bizalmának elnyerése, amelyben nem csupán a különböző fizetési módoknak, hanem az áruk vásárlókhoz történő eljuttatásának is komoly szerepe van. Miközben a piac áttekinthetősége, az árak gyors összehasonlíthatósága megköveteli az alacsony költségeket, a termékek szinte azonnali és pontos kiszállítása alapvető elvárás lett. A személyes átvétel helyett, elsősorban a nagyobb értékű áruk esetén hódítanak a futárszolgálatok, közülük is azok, amelyek gyorsak, olcsók és megbízhatók. A tendencia kiutat jelenthet a válságos napokat élő iparág számára - tudtuk meg a Citizen Systems Europe-tól.

A legfrissebb kutatások szerint hazánkban is egyre népszerűbbek az online webáruházak. A KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató idén nyilvánosságra hozott adatai szerint a 18-64 éves korcsoport legalább hetente internetező körének 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, és ezek a számok folyamatosan növekednek. Az NRC E-Commerce Trend report 2009 tanulmányából az is kiolvasható, hogy a hazai e-kereskedelem slágerterméke még mindig a könyv, de előkelő helyen szerepel a melegétel, a számítástechnikai, szórakoztató elektronikai cikkek és a ruhaneműk is.

Az internetes áruházak, úgy tűnik, a portékák kézzelfoghatóságának hiánya ellenére is sikerrel veszik fel a versenyt a nagyobb, hagyományos kereskedésekkel. Ennek hátterében a kényelem mellett elsősorban az áll, hogy az online boltok üzlethelyiség és kiszolgáló személyzet nélkül sokszor ugyanazt a terméket kedvezőbb áron kínálják, ráadásul a jó vétel a könnyű ár-összehasonlítás miatt gyorsan beazonosítható. Ezen a ponton válik kardinális kérdéssé a termék eljuttatása a fogyasztókhoz, hiszen azon túl, hogy a szállítási költség kisebb értékű áruk esetén a tranzakció komoly részét teheti ki, a vásárlót visszariaszthatja, ha a terméket bizonytalanul, vagy csak hosszú idő után veheti kézbe.    
 
A gyorsaság, a pontosság és az alacsony díjszabás azonban olyan elvárások, amelyeket egy ponton túl már csak a munkafolyamatok optimalizált megszervezésével, illetve automatizálással lehet elérni. Egy angliai futárszolgálat (a CityLink) esete ugyanakkor azt példázza, hogy apró változtatások is komoly fejlődést eredményezhetnek. Ez a vállalat például olyan vonalkód-rendszerre váltott, amely a gyorsaság növelése mellett a megbízhatóság és pontosság új szintjét biztosítja a vállalat számára.

Magyarországon a GKI eNET felmérése szerint 2008-ban a megrendelt áruk „kiszállítása” a vásárlások közel felénél (47 százalékánál) valamely futárszolgálat közreműködésével, a tranzakciók 45%-ánál személyes helyszíni átvétel történt. Az értékesítést végző cégek alkalmazottai intézték a kiszállítások 6%-át, míg a Magyar Posta részesedése mindössze 2% volt. Ezek az adatok jól tükrözik az üzletek és a fogyasztók szállítási alternatívákkal szembeni minőségi/gyorsasági, illetve megbízhatósági elvárásait, és arra is rámutatnak, hogy megfelelő hatékonyság mellett dinamikus növekedési potenciál kínálkozik a kézbesítő cégek számára.

Érdemes előre megvenni az autópálya matricát
Válságban is jó üzlet a webshop
Akkor is megvetetik velünk az újat, ha fölösleges

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG