1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A folyamatosan bővülő hazai e-kereskedelem egyik legnagyobb feladata a mai napig a fogyasztók bizalmának elnyerése
A folyamatosan bővülő hazai e-kereskedelem egyik legnagyobb feladata a mai napig a fogyasztók bizalmának elnyerése, amelyben nem csupán a különböző fizetési módoknak, hanem az áruk vásárlókhoz történő eljuttatásának is komoly szerepe van. Miközben a piac áttekinthetősége, az árak gyors összehasonlíthatósága megköveteli az alacsony költségeket, a termékek szinte azonnali és pontos kiszállítása alapvető elvárás lett. A személyes átvétel helyett, elsősorban a nagyobb értékű áruk esetén hódítanak a futárszolgálatok, közülük is azok, amelyek gyorsak, olcsók és megbízhatók. A tendencia kiutat jelenthet a válságos napokat élő iparág számára - tudtuk meg a Citizen Systems Europe-tól.

A legfrissebb kutatások szerint hazánkban is egyre népszerűbbek az online webáruházak. A KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató idén nyilvánosságra hozott adatai szerint a 18-64 éves korcsoport legalább hetente internetező körének 12 százaléka havi rendszerességgel vásárol a világhálón, és ezek a számok folyamatosan növekednek. Az NRC E-Commerce Trend report 2009 tanulmányából az is kiolvasható, hogy a hazai e-kereskedelem slágerterméke még mindig a könyv, de előkelő helyen szerepel a melegétel, a számítástechnikai, szórakoztató elektronikai cikkek és a ruhaneműk is.

Az internetes áruházak, úgy tűnik, a portékák kézzelfoghatóságának hiánya ellenére is sikerrel veszik fel a versenyt a nagyobb, hagyományos kereskedésekkel. Ennek hátterében a kényelem mellett elsősorban az áll, hogy az online boltok üzlethelyiség és kiszolgáló személyzet nélkül sokszor ugyanazt a terméket kedvezőbb áron kínálják, ráadásul a jó vétel a könnyű ár-összehasonlítás miatt gyorsan beazonosítható. Ezen a ponton válik kardinális kérdéssé a termék eljuttatása a fogyasztókhoz, hiszen azon túl, hogy a szállítási költség kisebb értékű áruk esetén a tranzakció komoly részét teheti ki, a vásárlót visszariaszthatja, ha a terméket bizonytalanul, vagy csak hosszú idő után veheti kézbe.    
 
A gyorsaság, a pontosság és az alacsony díjszabás azonban olyan elvárások, amelyeket egy ponton túl már csak a munkafolyamatok optimalizált megszervezésével, illetve automatizálással lehet elérni. Egy angliai futárszolgálat (a CityLink) esete ugyanakkor azt példázza, hogy apró változtatások is komoly fejlődést eredményezhetnek. Ez a vállalat például olyan vonalkód-rendszerre váltott, amely a gyorsaság növelése mellett a megbízhatóság és pontosság új szintjét biztosítja a vállalat számára.

Magyarországon a GKI eNET felmérése szerint 2008-ban a megrendelt áruk „kiszállítása” a vásárlások közel felénél (47 százalékánál) valamely futárszolgálat közreműködésével, a tranzakciók 45%-ánál személyes helyszíni átvétel történt. Az értékesítést végző cégek alkalmazottai intézték a kiszállítások 6%-át, míg a Magyar Posta részesedése mindössze 2% volt. Ezek az adatok jól tükrözik az üzletek és a fogyasztók szállítási alternatívákkal szembeni minőségi/gyorsasági, illetve megbízhatósági elvárásait, és arra is rámutatnak, hogy megfelelő hatékonyság mellett dinamikus növekedési potenciál kínálkozik a kézbesítő cégek számára.

Érdemes előre megvenni az autópálya matricát
Válságban is jó üzlet a webshop
Akkor is megvetetik velünk az újat, ha fölösleges

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG