1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tokaji aszút fog forgalmazni az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco; a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött
Tokaji aszút fog forgalmazni az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco; a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött - tájékoztatta Kiss István, a pincészet igazgatója helyi idő szerint szerdán Washingtonban az MTI-t.

A tokaji borvidék legnagyobb, állami tulajdonú pincészete 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút fog az áruházláncnak szállítani, évente 250 ezer palackot. Ez az Egyesült Államokba irányuló éves magyar borexport 10 százaléka.

A Costco - amely jelenleg nem forgalmaz magyar terméket - 2007-ben a világ vezető kiskereskedelmi lánca lett a minőségi borok forgalmazása terén, 2009-es árbevétele elérte a 71 milliárd dollárt.

Kiss István elmondta: a kereskedőháznak kétmilliós tétele van a 2001-es 3 puttonyos aszúból, ami el is fog fogyni. Később évjáratot váltanak, annál is inkább, mert a 2001-es borokat más piacokra is szállítják. A pincészet - amelynek más borai is jelen vannak az Egyesült Államokban, de szinte elhanyagolható mennyiségben - arra fog törekedni, hogy az elkövetkező években bővítse piacát, tárgyal például a Walmart üzletlánccal is. Azt mondta, a nagy távolság ellenére megéri a borok amerikai forgalmazása, mivel egy palackot az európaihoz képest kétszeres áron lehet értékesíteni, a Costco 15-20 dollárért fogja kínálni a félliteres kiszerelést.

"Ez egyfajta reklám, egy kellően jó termék ahhoz, hogy az amerikaiak általánosíthassanak és azt mondják, a magyar bor egy jó bor" - mondta, utalva arra, hogy a palackokat különleges, kimondottan Amerikának szánt díszcsomagolásban fogják szállítani. A hangsúly azon lesz, hogy egy nagy tradícióval rendelkező magyar bor érkezik az áruház polcaira. Véleménye szerint az aszúval teljes mértékben meg tudnak felelni az amerikaiak ízlésvilágának, akik köztudottan nagyon szeretik az édes ízeket.

"Nagy a felelősségünk, hiszen reményeink szerint a mi boraink fogják megnyitni a kaput a többi magyar bor előtt" - fogalmazott a Tokaj Kereskedőház Zrt. igazgatója.

Az Egyesült Államokba irányuló magyar mezőgazdasági export évente 35-38 millió dollár (ez 2009-ben, elsősorban a válság miatt visszaesett 23-24 millió dollárra). Ezen belül a borexport 3,9 millió dollárt, mintegy 2,5 millió palack bort tett ki tavaly - mondta el az MTI-nek Tóth Attila washingtoni mezőgazdasági attasé, aki jelentős sikernek nevezte, hogy egy ilyen nagy amerikai céghez be tudott kerülni egy magyar vállalat.

Beletörik az amerikaiak nyelve a magyar borokba 
Megint összerúgjuk a port Szlovákiával 
A Váci utcában nyit a fullos Nordsee 
Nem mindegyik bor egészséges 
Emlegetni fogjuk a 2009-es bort

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG