220 ezer török lírára (mintegy 22 millió forintra) bírságoltak egy állami vállalatot Törökországban, mivel a cég egy jegestea hirdetésével "megsértette" az ayrant, a törökök nemzeti italává nyilvánított joghurtot. A minisztérium emellett meg is tiltotta a Caykur állami vállalat Didi üdítőitalának reklámozását.
Anti-energiaital
Az ominózus Didi-reklámfilmben a török énekes, Ceza azt rappeli, hogy "megpróbáltam az ayrant, de elálmosított" - közölte vasárnap a Hürriyet című lap.
A minisztérium szerint a hirdetésben ok nélkül "sértették meg az ayrant", ráadásul félretájékoztatják a vásárlókat, ami miatt csökkenhet a joghurtital fogyasztása. A tárca úgy vélte, a hirdetés hátrányos helyzetbe hozza a versenyben az ayrant forgalmazó cégeket.
Raki helyett ayrant kéne inni
Az ayran egy joghurtalapú üdítőital, amelyet Recep Tayyip Erdogan török elnök még kormányfői megbízatása idején, 2013-ban deklarált a törökök nemzeti italának. A politikus azt szeretné, ha honfitársai több ayrant, és kevesebb rakit (ánizsaromájú pálinkát) fogyasztanának.
Privátbankár.hu javaslat: ha az érintett jeges teát Magyarországon is forgalmazni kezdik, javasoljuk az "Add ide a Didit!" reklámszlogen használatát, és semmiképp se utaljanak a pálinka álmosító hatására. |