1p
A telefonszolgáltatók egyelőre nem kommentálták a távközlési adó hétfőn bejelentett emelését.

Az államháztartási hiány alacsonyan tartása érdekében a kormány javaslata alapján augusztus 1-jétől emelkedne egyebek közt a távközlési cégek által fizetett telefonadó, továbbá a pénzügyi tranzakciós illeték és a bányajáradék, az egészségügyi hozzájárulást pedig kiterjesztenék a kamatokra is - mint arról korábban már a Privátbankár beszámolt. A kormány hétfőn délben nyújtotta be az Országgyűlésnek az ehhez szükséges két törvény módosítását, az idei költségvetést és az egyes közteherviselési kötelezettséget előíró törvényeket módosító javaslatait.

A három nagy mobilszolgáltató az MTI megkeresésére egyelőre nem kommentálta a bejelentett intézkedéseket, későbbre ígérték a véleményezését. A Magyar Telekomnak tőzsdei cégként a tőzsde honlapján is nyilvánosságra kell majd hoznia az intézkedések pénzügyi hatását a vállalat gazdálkodására, erre várhatóan a törvénymódosítások parlamenti elfogadása után kerül sor.

A mostani emelés a magánszemélyeket nem érinti

A távközlési adóról 2012 májusában határozott az Országgyűlés, és először tavaly augusztusban kellett megfizetniük a távközlési cégeknek. A szolgáltatóknak két forintot kell fizetniük vezetékes és mobil telefonhívásonként és megkezdett percenként, továbbá minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is. A kormány mostani javaslata alapján ez a díj 3 forintra emelkedik.

A törvény alapján magánszemélyek esetében havonta az első tíz perc megkezdett beszélgetés adómentes. Az adó összege 2012-ben magánszemélyek után havonta legfeljebb 400 forint, a cégeknél legfeljebb 1400 forint lehetett, 2013-tól pedig 700, illetve 2500 forintra emelkedett a maximum. A hétfőn beterjesztett javaslat alapján a 2500 forintos felső limit 5000 forintra emelkedik.

Áthárították a díjat

A törvény 2012. július 1-jei hatályba lépése után a Telenor és a Vodafone módosította tarifacsomagját és részben áthárította a terheket az ügyfelekre. A Magyar Telekom akkor azt közölte, hogy ősztől lépcsőzetesen és részlegesen emeli díjait. Ezt azonban a kedvezőtlen gazdasági és piaci folyamatokkal indokolta, hangsúlyozva, hogy a díjszabás-módosítás nem az új távközlési adó fogyasztókra áthárítását jelenti. Varga Mihály ma azt mondta, hogy a tranzakciós adó duplázásáról beszélt a Bankszövetséggel, azt ugyanakkor nem említette, hogy a mobilszolgáltatókkal tárgyalt volna, valószínű a bejelentés őket is váratlanul érte. A korábbi adóintézkedések hatásait nézve nehezen elképzelhető, hogy ne emelnék a díjaikat a szolgáltatók. A Magyar Telekomot ráadásul a rezsicsökkentés is fájdalmasan érintette.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG