Az utasok érdekeinek védelme, a gazdaság kifehérítése és a közlekedésbiztonság javítása érdekében a kormány szigorú szankciókkal szorítja vissza a verseny tisztaságát torzító gyakorlatot - hangsúlyozza a közlemény.
A tájékoztatás szerint a rendelkezések világosan rögzítik a szolgáltatás nyújtásának kötelező engedélyezési, személyi és műszaki kritériumait, több kikötés figyelmen kívül hagyása egyértelműen veszélyezteti az utasok élet- és vagyonbiztonságát. Ilyen követelmény például a jármű korára, ABS-szel, légzsákokkal való felszereltségére, vagy a gumiabroncsok állapotára vonatkozó elvárás - közölték.
Megjegyzik, hogy a vonatkozó előírások be nem tartása félmillió forintos előnyt jelent, mivel a fővárosban egy járművel személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozásnak tevékenysége beindítása előtt 400-500 ezer forint költséggel kell számolnia.
A budapestinek nem félnek
Az IPSOS kutatása alapján a budapestiek kétharmada egyetért azzal, hogy továbbra is szükség van a közösségi autómegosztó szolgáltatás működésére a fővárosban.
A válaszadók több mint négyötöde szerint az új digitális technológiák új gazdasági lehetőséget teremtenek Budapesten, és adóbevételeket biztosítanak az államnak. A lakosság háromnegyede úgy látja, hogy a jelenleg hatályos törvények módosítására van szükség annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösségi gazdaság és az új digitális technológiák teremtette feltételeknek, és így lehetővé tegyék az innovatív szolgáltatások terjedését.
Ön szerint folytatnia kell-e az Ubernek a tevékenységét Budapesten? |
Az Uber támogatottsága kiemelkedően magas a fiatalabb, 18-39 év közöttiek körében, de minden második ötven évnél idősebb válaszadó is egyetértett azzal, hogy továbbra is szükség van az Uber szolgáltatásaira Budapesten - derült ki a kutatásból.