3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Összefoglalunk néhány alapvető illemszabályt, ami az alkoholos italok fogyasztásához kapcsolódik. A lista nem lesz teljes, de ezeket mindenképp ismerni és alkalmazni kell.

Milyen italt illik kínálni?

Egy üzleti vacsora alkalmával nem mindegy, mivel kínáljuk a vendégünket. Ennek oka, hogy szeretnénk elkerülni, hogy kínosan érezze magát. Számos okból vissza is utasíthatja az alkoholt, ebben az esetben a kérést mindig tiszteletben kell tartani.

Nem illik olcsó vagy silány minőségű italt választani a vacsorához. Egyrészt vendégünk sértőnek találhatja, másrészt bekövetkezhet az a bódult állapot, ami kedvezőtlen irányba viheti az üzleti megbeszélést. A következő reggelen megjelenő másnaposság tüneteiről nem is beszélve!

Részesítsük előnyben az alacsony alkoholtartalmú italokat! Ezzel elkerülhetjük, hogy mámoros állapotba kerüljünk akár mi, akár a vacsorapartnerünk, ami ronthatja az üzlet esélyeit. A legelfogadottabbak a prémiumkategóriás borok és a pezsgők vagy esetleg a klasszikus koktélok. 

Mit nem illik kínálni?

Nem illik túl erős italt sem felkínálni egy ilyen alkalomnál. Könnyen megeshet, hogy az alkohol hamar elviszi a fókuszt a megbeszélésről, így az üzleti vacsora eredménytelenné válik. Akárcsak a rossz minőségű italok esetén, a túl magas alkoholtartalmúaknál is előfordulhat később másnaposság, ami ugyancsak ronthatja a későbbi megállapodás esélyét.

Nem szokás különleges itallal kedveskedni sem. Ennek a magyarázata talán elsőre nem magától értetődő. Egy ritkaság könnyedén megoszthatja a véleményt, ami megint csak nézeteltérést és esetleg a későbbi üzlet megkötésének elmaradását eredményezheti.

Ha vendégünk elutasítja az alkoholt

Előfordulhat olyan eset is, hogy vendégünk elutasítja az alkohol fogyasztását. Ezt mindig tartsuk tiszteletben, sose erősködjünk, ne akarjuk erőltetni. Nem illő firtatni az elutasítás okát sem. Lehet, hogy olyan gyógyszert szed, ami nem teszi lehetővé, hogy alkoholt fogyasszon, lehet speciális étrend is az oka, vagy csak egyszerűen nem szereti. Ha vendégünk ismeri magát annyira, hogy tudja, hamar elveszíti a fejét, ha iszik, ugyancsak vissza fogja utasítani. 

Támogassuk döntésében, és gondoskodjunk róla, hogy kényelmesen érezze magát. Ha nem akarjuk a szokásos ásványvízzel, gyümölcslével vagy üdítővel kínálni, akkor készítsünk számára alkoholmentes koktélt.

Egyéb illemszabályok

Koccintásnál úgy illik, hogy egymás szemébe nézünk. Azonban ha nagyobb az asztaltársaság, akkor ettől el lehet tekinteni, és elegendő, ha az arcunk magasságába emeljük poharunkat. 

A boros- és pezsgőspoharat mindig a száránál, a talpához közel tartsuk. Ez egyrészt elegáns, másrészt kezünkkel nem melegítjük fel az italt, amely így elveszítené optimális fogyasztási hőmérsékletét. 

Vegyes társaságban mindig a férfiak töltenek, és az első elutasításig gondoskodnak róla, hogy a hölgyek pohara tele legyen. 

Ezekkel az illemszabályokkal kellően felvértezhetjük magunkat egy üzleti alkalomra, ha betartjuk őket, nem vétünk az íratlan szabályok ellen. 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG