3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megint bejött a sajátmárka az áruházaknak, élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az idei első félévben mintegy 240 milliárd forintért vásároltak, ami 7 százalékkal több, mint tavaly január-június között – derül ki a Nielsen jelentéséből.

A bolthálózatok jól jártak

Különösen az ételek-italok terén nagyon népszerűek a sajátmárkás, ezek az év első félévben 210 milliárd forintos forgalmat hoztak össze, ez a Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória teljes forgalmának 28 százalékát jelenti.

Meglepően népszerűek voltak a hasonló kozmetikumok és vegyi áruk is, itt a teljes piac bevételéből 30 milliárdot szakítottak ki.

A sajátmárkás termékeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, sokszor fantázianevet is kapnak, ilyen például a Sparnál S-budget.

Nagyok az eltérések boltonként is

Általánosságban az látszik, hogy a szupermarketekben fogynak a legjobban az így címkézett dolgok, ezt a kisebb, de szervezett üzletek és a hipermarketek követik nem sokkal lemaradva.

Van, amiben így sem tudnak erősödni

A kereskedelmi márkás élelmiszerek jellemzően gyengék azokon a területeken, amiket reprezentatív ajándékként vásárolnak (alkohol, csoki). Színtisztán fogyasztói szemmel nézve a saját termékeknek van egy „takarékos” üzenetük. Ezzel magyarázható az is, hogy egyre több boltlánc dob piacra olyan saját csomagolású magas minőségű élelmiszereket és italokat, amelyek akár ajándékként is továbbadhatóak.

A mélyhűtöttek és állateledelek terén mindig is nagyon jól teljesítettek a saját termékek, ez egyáltalán nem meglepő, mivel vásárláskor itt senkit sem érdekel a csomagolás, csak a minőség.

Bíznak a vevők

Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából 61 százalékot vittek el a láncok saját márkái legutóbb január-június között; 2 százalékponttal kevesebbet, mint a tavalyi első hat hónap alatt.

Ha az egyes termékcsoportokat nézzük, akkor kiemelkedik a háztartási papíráruk értékben mért teljes forgalmából a kereskedelmi márkák egyaránt 47 százalékos mutatója idén és tavaly is az első félév alatt.  Utánuk a baba higiéniai termékek következnek 36 százalékkal, szintén változatlanul, hat hónapos összehasonlításban..

A Nielsen húsz európai országban végzett felmérése megállapította: a láncok saját márkáinak magyar vásárlói közül 58 százalékot motivál, hogy ezek az árucikkek kevésbé drágák, mint a márkatermékek. A megkérdezettek majdnem fele szerint ezeknél jó az ár/érték arány.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG