2023-ban nagyot robbant a Temu az USA-ban és Európában is!
Kevesebb, mint egy évre volt szüksége a kínai cégnek, a Temunak hogy lekörözzék Európában az eBay-t a felhasználók számát tekintve. Még akkor is igen impozáns ez a szám, ha e mellé odatesszük, hogy ebben az évben folyamatosan veszteséget termeltek, így fenntartva az alacsony árakat.
Az európai és beleértve a hazai webáruházak is próbálnak fellépni a Temuval szemben. Még akik korábban nem is fektettek annyi energiát bele, azok is egyre többet foglalkoznak a különböző marketingmegoldásokkal, eszközökkel és taktikákkal.
Igen, sokszor nagyon nehéz, de azért mai napig is van sok olyan lehetőség, amit nem használnak ki a hazai cégek! Ezekkel tarthatják csak meg a profitjukat, vagy annak egy jelentős részét a magyar (főleg) online vállalkozások.
Temu: a kezdetek
Bár a nemzetközi piacra nemrég törtek be, magát a kínai testvérvállalatot a Pinduoduót 2015-ben alapította Colin Huang, aki ezt a céget 2018-ban a tőzsdére vitte New York-ban. Nem véletlen lett ő Kína jelenleg második leggazdagabb embere.
A cég indulásakor a kínai lakosság szegényebb, vidéki rétegeit célozta meg, a konkurenciánál olcsóbb, márka nélküli termékekkel. Vállalva a veszteséges működést, agresszív terjeszkedésbe kezdtek. Hamarosan már 155 milliárd dollárt ért a vállalat, mely Kína harmadik legnagyobb online áruháza lett.
A Temu egyedi felépítése és agresszív marketingje
Hatalmas reklámbüdzsével vágtak bele a nemzetközi terjeszkedésnek. 2023-ban nem véletlen találkozott mindenki lépten-nyomon a Temu reklámjaival, ugyanis egyes becslések szerint nagyságrendileg 700 milliárd forintnak megfelelő dollárt költöttek hirdetésekre.
Emellett már elenyészőnek mutatkozhat a Temu debütálása az USA-ban, mely az amerikai Super Bowl szünetében történt, közel 5 milliárd forintért. Nagynak tűnhet az összeg, de megérte a befektetést, mivel másnap 45%-kal megnőttek a Temu applikációjának letöltései!
Nehéz helyzetben a hazai webáruházak?
Egy ilyen agresszív, mindent elsöprő kampány mellett nagyon nehéz dolguk van a hazai cégeknek, így nem kérdés, hogy minden lehetőséget meg kell ragadniuk. Szerencsére az AI megjelenésével ma már vannak automatizált megoldások is, legyen szó akár szövegírásról, akár SEO beállításokról, vagy felsorolhatnánk további területeket is. Sok helyen tetten érhető ma már a mesterséges intelligencia.
Aki nem akar lemaradni a hazai webáruházak közül, azoknak tenniük kell azért, hogy jó SEO beállításokkal, igazi SEO szövegekkel magukhoz csábítsák a vásárlókat.