3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.

2023-ban nagyot robbant a Temu az USA-ban és Európában is!

Kevesebb, mint egy évre volt szüksége a kínai cégnek, a Temunak hogy lekörözzék Európában az eBay-t a felhasználók számát tekintve. Még akkor is igen impozáns ez a szám, ha e mellé odatesszük, hogy ebben az évben folyamatosan veszteséget termeltek, így fenntartva az alacsony árakat.

Az európai és beleértve a hazai webáruházak is próbálnak fellépni a Temuval szemben. Még akik korábban nem is fektettek annyi energiát bele, azok is egyre többet foglalkoznak a különböző marketingmegoldásokkal, eszközökkel és taktikákkal.

Igen, sokszor nagyon nehéz, de azért mai napig is van sok olyan lehetőség, amit nem használnak ki a hazai cégek! Ezekkel tarthatják csak meg a profitjukat, vagy annak egy jelentős részét a magyar (főleg) online vállalkozások.

Temu: a kezdetek

Bár a nemzetközi piacra nemrég törtek be, magát a kínai testvérvállalatot a Pinduoduót 2015-ben alapította Colin Huang, aki ezt a céget 2018-ban a tőzsdére vitte New York-ban. Nem véletlen lett ő Kína jelenleg második leggazdagabb embere.

A cég indulásakor a kínai lakosság szegényebb, vidéki rétegeit célozta meg, a konkurenciánál olcsóbb, márka nélküli termékekkel. Vállalva a veszteséges működést, agresszív terjeszkedésbe kezdtek. Hamarosan már 155 milliárd dollárt ért a vállalat, mely Kína harmadik legnagyobb online áruháza lett.

A Temu egyedi felépítése és agresszív marketingje

Hatalmas reklámbüdzsével vágtak bele a nemzetközi terjeszkedésnek. 2023-ban nem véletlen találkozott mindenki lépten-nyomon a Temu reklámjaival, ugyanis egyes becslések szerint nagyságrendileg 700 milliárd forintnak megfelelő dollárt költöttek hirdetésekre.

Emellett már elenyészőnek mutatkozhat a Temu debütálása az USA-ban, mely az amerikai Super Bowl szünetében történt, közel 5 milliárd forintért. Nagynak tűnhet az összeg, de megérte a befektetést, mivel másnap 45%-kal megnőttek a Temu applikációjának letöltései!

Nehéz helyzetben a hazai webáruházak?

Egy ilyen agresszív, mindent elsöprő kampány mellett nagyon nehéz dolguk van a hazai cégeknek, így nem kérdés, hogy minden lehetőséget meg kell ragadniuk. Szerencsére az AI megjelenésével ma már vannak automatizált megoldások is, legyen szó akár szövegírásról, akár SEO beállításokról, vagy felsorolhatnánk további területeket is. Sok helyen tetten érhető ma már a mesterséges intelligencia.

Aki nem akar lemaradni a hazai webáruházak közül, azoknak tenniük kell azért, hogy jó SEO beállításokkal, igazi SEO szövegekkel magukhoz csábítsák a vásárlókat.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG