3p

Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.

2023-ban nagyot robbant a Temu az USA-ban és Európában is!

Kevesebb, mint egy évre volt szüksége a kínai cégnek, a Temunak hogy lekörözzék Európában az eBay-t a felhasználók számát tekintve. Még akkor is igen impozáns ez a szám, ha e mellé odatesszük, hogy ebben az évben folyamatosan veszteséget termeltek, így fenntartva az alacsony árakat.

Az európai és beleértve a hazai webáruházak is próbálnak fellépni a Temuval szemben. Még akik korábban nem is fektettek annyi energiát bele, azok is egyre többet foglalkoznak a különböző marketingmegoldásokkal, eszközökkel és taktikákkal.

Igen, sokszor nagyon nehéz, de azért mai napig is van sok olyan lehetőség, amit nem használnak ki a hazai cégek! Ezekkel tarthatják csak meg a profitjukat, vagy annak egy jelentős részét a magyar (főleg) online vállalkozások.

Temu: a kezdetek

Bár a nemzetközi piacra nemrég törtek be, magát a kínai testvérvállalatot a Pinduoduót 2015-ben alapította Colin Huang, aki ezt a céget 2018-ban a tőzsdére vitte New York-ban. Nem véletlen lett ő Kína jelenleg második leggazdagabb embere.

A cég indulásakor a kínai lakosság szegényebb, vidéki rétegeit célozta meg, a konkurenciánál olcsóbb, márka nélküli termékekkel. Vállalva a veszteséges működést, agresszív terjeszkedésbe kezdtek. Hamarosan már 155 milliárd dollárt ért a vállalat, mely Kína harmadik legnagyobb online áruháza lett.

A Temu egyedi felépítése és agresszív marketingje

Hatalmas reklámbüdzsével vágtak bele a nemzetközi terjeszkedésnek. 2023-ban nem véletlen találkozott mindenki lépten-nyomon a Temu reklámjaival, ugyanis egyes becslések szerint nagyságrendileg 700 milliárd forintnak megfelelő dollárt költöttek hirdetésekre.

Emellett már elenyészőnek mutatkozhat a Temu debütálása az USA-ban, mely az amerikai Super Bowl szünetében történt, közel 5 milliárd forintért. Nagynak tűnhet az összeg, de megérte a befektetést, mivel másnap 45%-kal megnőttek a Temu applikációjának letöltései!

Nehéz helyzetben a hazai webáruházak?

Egy ilyen agresszív, mindent elsöprő kampány mellett nagyon nehéz dolguk van a hazai cégeknek, így nem kérdés, hogy minden lehetőséget meg kell ragadniuk. Szerencsére az AI megjelenésével ma már vannak automatizált megoldások is, legyen szó akár szövegírásról, akár SEO beállításokról, vagy felsorolhatnánk további területeket is. Sok helyen tetten érhető ma már a mesterséges intelligencia.

Aki nem akar lemaradni a hazai webáruházak közül, azoknak tenniük kell azért, hogy jó SEO beállításokkal, igazi SEO szövegekkel magukhoz csábítsák a vásárlókat.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG