3p

Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.

2023-ban nagyot robbant a Temu az USA-ban és Európában is!

Kevesebb, mint egy évre volt szüksége a kínai cégnek, a Temunak hogy lekörözzék Európában az eBay-t a felhasználók számát tekintve. Még akkor is igen impozáns ez a szám, ha e mellé odatesszük, hogy ebben az évben folyamatosan veszteséget termeltek, így fenntartva az alacsony árakat.

Az európai és beleértve a hazai webáruházak is próbálnak fellépni a Temuval szemben. Még akik korábban nem is fektettek annyi energiát bele, azok is egyre többet foglalkoznak a különböző marketingmegoldásokkal, eszközökkel és taktikákkal.

Igen, sokszor nagyon nehéz, de azért mai napig is van sok olyan lehetőség, amit nem használnak ki a hazai cégek! Ezekkel tarthatják csak meg a profitjukat, vagy annak egy jelentős részét a magyar (főleg) online vállalkozások.

Temu: a kezdetek

Bár a nemzetközi piacra nemrég törtek be, magát a kínai testvérvállalatot a Pinduoduót 2015-ben alapította Colin Huang, aki ezt a céget 2018-ban a tőzsdére vitte New York-ban. Nem véletlen lett ő Kína jelenleg második leggazdagabb embere.

A cég indulásakor a kínai lakosság szegényebb, vidéki rétegeit célozta meg, a konkurenciánál olcsóbb, márka nélküli termékekkel. Vállalva a veszteséges működést, agresszív terjeszkedésbe kezdtek. Hamarosan már 155 milliárd dollárt ért a vállalat, mely Kína harmadik legnagyobb online áruháza lett.

A Temu egyedi felépítése és agresszív marketingje

Hatalmas reklámbüdzsével vágtak bele a nemzetközi terjeszkedésnek. 2023-ban nem véletlen találkozott mindenki lépten-nyomon a Temu reklámjaival, ugyanis egyes becslések szerint nagyságrendileg 700 milliárd forintnak megfelelő dollárt költöttek hirdetésekre.

Emellett már elenyészőnek mutatkozhat a Temu debütálása az USA-ban, mely az amerikai Super Bowl szünetében történt, közel 5 milliárd forintért. Nagynak tűnhet az összeg, de megérte a befektetést, mivel másnap 45%-kal megnőttek a Temu applikációjának letöltései!

Nehéz helyzetben a hazai webáruházak?

Egy ilyen agresszív, mindent elsöprő kampány mellett nagyon nehéz dolguk van a hazai cégeknek, így nem kérdés, hogy minden lehetőséget meg kell ragadniuk. Szerencsére az AI megjelenésével ma már vannak automatizált megoldások is, legyen szó akár szövegírásról, akár SEO beállításokról, vagy felsorolhatnánk további területeket is. Sok helyen tetten érhető ma már a mesterséges intelligencia.

Aki nem akar lemaradni a hazai webáruházak közül, azoknak tenniük kell azért, hogy jó SEO beállításokkal, igazi SEO szövegekkel magukhoz csábítsák a vásárlókat.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG