A közúti járművek műszaki vizsgáztatásáról szóló, 1990-ben hozott rendelet módosításának másik új szabálya szerint nem számít átalakításnak a részecskeszűrő - katalizátor - utólagos beépítése, ha az eszköznek van alkalmazási engedélye a közlekedési hatóságtól. Külföldi beépítésnél a gyártó, és a szakműhely igazolása szükséges.
A műszaki vizsgán rögzíteni kell a kilométeróra állását is, de ez nem vonatkozik a versenyautókra.
A közúti járművek forgalomba helyezéséről szóló - szintén 1990-ben született - rendelet módosítása pedig megengedi azt, hogy legfeljebb egy évre a versenyjármű is kaphasson forgalmi engedélyt. A versenyautóban lehet bukócső, legfeljebb 3 ülőhely alakítható ki benne, és kötelező az üléseken a legalább 4 pontos biztonsági öv.
Az autósok ezúttal tehát nem a zsebükbe mélyen belevágó intézkedést kaptak a nyakukba - rájuk is fér a jó hír a szabályozás változásával kapcsolatos korábbi információk után. A személygépkocsi forgalomba helyezési és időszakos műszaki vizsgáztatási díja ugyanis 16 290 forintról 22 000 forintra emelkedik, valamint többszörösére drágul a pályaalkalmassági vizsgálat is a nemzeti fejlesztési miniszter rendelettervezetei szerint - részletek >>