A harmadik kiírásban az Allianz Hungária Biztosító lett „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” szakmai díj nyertese. A Tetszett Kft. által meghirdetett versenyre jelentkező biztosítók teljesítményét a cégek több kérdést felölelő pályázati anyaga alapján értékelte a szakmai zsűri, amelynek a Privátbankár.hu főmunkatársa, Nagy László Nándor is tagja volt.
A pályázat során elsősorban az ügyfelekkel való kapcsolattartás és a panaszkezelés minőségét mérték, de fontos szerep jutott az értékesítők ügyfélbarát oktatásának, az ügyfelek széleskörű tájékoztatásának, a fogyatékkal élők kiszolgálásának és a vállalati társadalmi felelősségvállalásnak is. A második rész értékelése objektív mutatók szerint zajlott, amelyek többek között a szerződésszámra jutó ügyfélpanaszt és a fogyasztóvédelmi bírságokat is pontozták, ehhez a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti és fogyasztóvédelmi területének adatai alapján lettek meghatározva. Mindezek együttes értékelése alapján derül ki, melyik a legjobb szolgáltatást a legmagasabb színvonalon nyújtó, fogyasztóbarát biztosító.
A kiírók remélik, hogy a verseny is hozzájárult ahhoz, hogy a válság óta folyamatosan fejlődik a magyar biztosítók ügyfélbarát gyakorlata - mondta Siklósi Máté, a Tetszett Kft. ügyvezetője, korábbi PSZÁF korábbi fogyasztóvédelmi vezetője. A számok mindenesetre ezt igazolják: évről évre egyre kevesebb ügyfél nyújt be panaszt és kér MNB vizsgálatot: mindössze 0,05-1,11 százalékuk emel panaszt, s ebből mindössze 1-2 százalék fordul az ellenőrző hatósághoz. A büntetések száma és összege jelentősen csökkent. A pályázati anyagokból az is kiderült, hogy a biztosítók növelték a fogyasztói elégedettség mérésére, illetve a panaszos ügyfelek utólagos kezelésére fordított energiáikat.
„Büszkék vagyunk „Az Év Fogyasztóbarát Biztosítója” díjra, amely hűen tükrözi azokat az erőfeszítéseinket, amelyeket ügyfeleink elégedettségének növelése érdekében teszünk nap mint nap, és igazolja, hogy a fogyasztóvédelem nem csak egy jól hangzó szlogen az Allianz életében, hanem munkánk szerves része.” – mondta el a díjátadás kapcsán Kisbenedek Péter, az Allianz Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A zsűri díjazta a rendkívül összetett pályázatot benyújtó, az első helyről csupán fél ponttal lemaradó Generali Biztosító fogyasztóbarát tevékenységét, s kiemelte az Erste VIG Biztosító, valamint az Union VIG Biztosító kiemelkedő eredményét az objektív mérőszámok (panaszok száma, panaszkezelési hatékonyság, bírságösszegek, stb.) terén.