3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Karl Benz ekkor fejlesztette ki az első gázmotor meghajtású modellt, melyet Benz Patent Motorwagen néven kezdtek el gyártani.

Az autóipar fejlődésének következő állomása a Ford-T Modell gyártása 1908-ban. A modell ismertsége annak köszönhető, hogy ez volt az első tömeggyártásban készült jármű.

Ezt követően a General Motors is a piacra lépett, majd megjelentek a japán autók is.

A fejlődés évei

Az autóipar az 1900-as években folyamatosan fejlődött és a társadalom egészére kihatással lett. A gyárak új munkahelyeket hoztak létre. Az autók használatával jelentősen nőtt az emberek mozgástere, az egyre növekvő érdeklődés pedig új fogyasztói igényeket gerjesztett.

Az autóipar fejlődésével párhuzamosan a legfontosabb energiaforrás a kőolaj lett.

Az olajválság

A töretlen fejlődést az 1970-es évek olajválsága szakította meg.

A válság első hulláma 1973-ban kezdődött, amikor az OAPEC olajembargót hirdetett az Amerikai Egyesült Államok és a nyugat-európai szövetségesei, valamint Japán ellen. A kőolaj ára hirtelen a négyszeresére emelkedett.

A következő drasztikus áremelkedés 1979-ben következett be, miután az arab államok ráeszméltek, hogy a piaci igények jelentősen meghaladják a kínálatot.

Az olajválság nemzetközi hatása

Az olajárak emelkedése globális áremelkedést okozott. A kapitalista országok könnyebben átvészelték az olajválság következményeit, azonban a szocialista országok nehéz helyzetbe kerültek.

Magyarország vezetői hitelt vettek fel, hogy az életszínvonalat fenntartsák, és az áremelkedést minél kevésbé érezzék meg az emberek. Idővel azonban állami szinten nem lehetett tovább finanszírozni ezt. A felvett hitelek miatt megnövekedett az államadósság, az ország működése veszélybe került. A taxisblokád is ezekkel az okokkal magyarázható.

Az olajválság az autóipart is átalakította. Az olajárak emelkedésével párhuzamosan a környezetvédelmi szabályozások is szigorodtak. Mindezek hatással voltak a tervezésre és a gyártásra is. Az elsődleges cél az üzemanyag fogyasztás mérséklése volt. Ennek következtében az 1970-es években egyszerűbb, gazdaságosabb autókkal mentek az utakon.

Az üzemanyag előállításával kapcsolatos változások a mai napig meghatározzák az autóipar működését, valamint az üzemanyag kiszolgálásával kapcsolatos új igényekre is reagálniuk kell a szakembereknek.

Amennyiben érdeklődik az üzemanyag kiszolgálásával kapcsolatos legújabb technológiák iránt, keresse fel a Multicore munkatársait, akik készséggel állnak az Önök rendelkezésére!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG