6p

A magyar Opera Gin alig másfél év alatt elért eredményei saját tulajdonosai várakozásait is felülmúlták. Most az Első Magyar Gin Manufaktúra egy másik spirit kategóriában indít kiemelkedő minőségű terméket. Az Opera Vodka megalkotásával nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy újabb szegmensben hódítsák vissza a magyar közönség bizalmát a nemzetközi prémium márkáktól, és váljanak ugyanúgy trendszetterré, ahogy a gin reneszánsz beindításával tették.

Az Opera Gin Budapest, a tavalyi Red Dot dizájn díj elnyerése után, idén két kiemelkedő italszakmai elismerést is szerzett. A Global Spirits Masters megmérettetésen, majd az IWSC-n (International Wine & Spirit Competition) is aranyérmet kapott az Első Magyar Gin Manufaktúra London Dry típusú ginje, ráadásul az IWSC-n a magyar szeszesital által valaha elért legmagasabb pontszámmal, 96-tal végeztek.

„Az Opera Gin üzleti sikerei, a nemzetközi elismerések, értelemszerűen mind-mind hatalmas örömet okoztak csapatunknak” – mondta Dámosy Bálint alapító. „Az egyik legnagyobb vívmányunknak azonban azt tekintem, hogy az Opera megjelenése után gomba módra kezdtek szaporodni a hazai ginek. Mára egy igazán színes magyar gin szcénáról beszélhetünk és ennek alapkőletételéhez nem kis mértékben mi is hozzájárultunk”.

Az Első Gin Manufaktúra csapatának nem titkolt célja, hogy egy újabb prémium szeszesital szegmensben legyenek úttörők, bebizonyítva, hogy hazai termékeket – így akár vodkát is – lehet olyan minőségben és elvárásoknak megfelelően készíteni, mint a legelismertebb nemzetközi párlatokat.

A vodka közismerten orosz és lengyel gyökerekkel bír (vodka – voda – vizecske). Sokan a vodka keletkezését a XV-XVI. századra teszik, pedig a mai értelemben vett, és definiált finomszesz mindössze a XIX. század végén keletkezett.

 „Ahogy a gin reneszánsz kapcsán megfigyelhető az a nemzetközi trend, hogy a fogyasztók figyelme a hazai, lokális gyártású termékek felé fordul, ugyanez látszik most külföldön a vodkáknál is.” – magyarázza Dámosy Bálint. Jelen esetben nem csak divathullámról van szó, hanem a fogyasztói tudatosság is megjelenik az italválasztásban: a helyi alapanyagok előnyben részesítése, a hazai ipar támogatása, a környezet védelme, a helyi értékek megőrzése immár a prémium alkoholos italok piacán is tetten érhető motiváció. Noha a világ rövidital piacának közel harmadát a vodka teszi ki, szakértők még mindig évi 3-5%-os piacbővülést jósolnak értékben, miközben volumenben ettől elmaradó növekedést várnak. Ez is azt vetíti előre, hogy a vodka lassacskán feljebb pozícionálódik, a középkorúak körében is erősödik az elfogadottsága, különösen a természetéből adódóan alacsony kalóriatartalma miatt. „Nem mennyiségben, hanem minőségben fejlődik tehát tovább ez a piac, ugyanakkor nem a legfelsőbb kategóriás elit márkáknál, hanem a sztenderd és prémium határán, ahol nagyobb figyelem esik a kézműves főzdék egyedi, szerethető, türelemmel és figyelemmel előállított termékeire. A közismert orosz, lengyel és svéd márkák mellett leginkább az amerikaiak erősödnek, de megjelentek a nyugat-európaiak is, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan a mi régiónkban is nagyobb figyelmet fordítanak az innovatív eljárással készült helyi vodkákra. Erre a térképre első gyártóként Magyarországot is szeretnénk felrakni az Opera Vodkával” – mondja Dámosy Bálint.

A manufaktúra csapata közel egyéves fejlesztést követően teremtette meg az Opera Vodkát. A gluténmentes kukoricaszesz speciális eszközökön történő többszörös szűrésével és kezelésével, saját titkos receptjük szerint készül el a végleges, 40 fokos, tiszta vodka. „A vodkánál valamelyest szűkebb a kísérletezés lehetősége, mint a gin esetében, de azt gondoljuk, hogy a vodka tekintetében is megalkotható az egyedi ízvilág.” Szemben a ginnel, ahol a fűszer és gyógynövény alapanyagok gondos megválogatása, valamint a ginre legmegfelelőbb lepárlási technika alkalmazása a magas minőség záloga, a vodkánál nagyobb hangsúly terelődik a párlat struktúrájára és textúrájára, ami a szűrési és kezelési folyamatok révén tökéletesíthető”.

Az Opera Vodkát egyrészt klasszikus koktélok elkészítéséhez javasolják, mint például a James Bond révén ismert Vodka Martini, vagy a Szex és New York hölgyei által fogyasztott Cosmopolitan. „Személyes kedvenc vodka-koktélomhoz, a gyömbérsörrel készülő Moscow Mule-hoz is kiváló az Opera, de selymes textúrájának és tisztaságának köszönhetően a Magyarországon méltán kedvelt vodka szódának is remek alapanyaga.” – mondja Dámosy Bálint. „Természetesen a tiszta Opera Vodka mellett 2021 folyamán további izgalmas és egyedi ízesített vodkákkal is szeretnénk a fogyasztókat és bártendereket meglepni, ezáltal talán olyan fogyasztókkal is megszerettetni a vodkát, akik semleges ízvilága miatt korábban kerülték.”

A minőségi tartalom mellett a kisüzemi prémium termékek sikeres piaci bevezetésénél elengedhetetlen külső megjelenésnek is újfent fontos szerep jut. Az Opera Vodka címkéjéért és arculatáért éppúgy a képző- és iparművészekből álló tervezőcsapat, a Red Dot elnyerésével már bizonyított Graphasel Design Studió a felelős, mint az Opera Gin esetében. Az Opera Vodka címke koncepciója a tisztaságra épül. A gin címkéjéből ismert alapmotívumok ezúttal fehér, festetlen gipszstukkót idézve köszönnek vissza. Igazából csak közelebbről vehetők ki, a finom, háromdimenziós domborításnak köszönhetően újabb és újabb részleteket felfedezhetünk fel, amelyek mind különböző jelentéssel és szimbolikával bírnak. Apró motívumaiban is eltér az Opera Gin címkéjétől: például a központi szfinx figura ezúttal az Opera Vodka alapanyagát, kukoricát tart a kezében. A hófehér címke a tisztaság mellett a frissességre is utal. Ezen tulajdonságai joggal teszik alkalmassá arra, hogy az egyszerű vodka-szódától a különleges koktélokig mindenféle italnak alapanyaga lehessen.

A jó minőségű hazai alapanyagok megválasztása, a hosszú tesztelési folyamattal kialakított előállítási módszerek, valamint a művészi arculat célja, hogy egy olyan erős magyar vodka márka szülessen, amely a hazai és külföldi top bárokban is megállja helyét, éppúgy, mint nagytestvére, az Opera Gin Budapest. A bevezetést ugyanakkor - különösen a járványidőszakra tekintettel – visszafogott árképzés támogatja. Noha a termék minőségét illetően a prémium szegmenst célozza, árában nem lóg ki jelentősen a jól ismert nemzetközi márkák közül. „Az lebeg a szemünk előtt, hogy ha visszatérnek a helyi vendégek és a turisták a magyar bárokba, és valamilyen újhullámos, mégis helyi italt keresnek, akkor Opera Gin és Opera Vodka kerül majd elsőnek említésre” – vall a tervekről Dámosy Bálint.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG