6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar Opera Gin alig másfél év alatt elért eredményei saját tulajdonosai várakozásait is felülmúlták. Most az Első Magyar Gin Manufaktúra egy másik spirit kategóriában indít kiemelkedő minőségű terméket. Az Opera Vodka megalkotásával nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy újabb szegmensben hódítsák vissza a magyar közönség bizalmát a nemzetközi prémium márkáktól, és váljanak ugyanúgy trendszetterré, ahogy a gin reneszánsz beindításával tették.

Az Opera Gin Budapest, a tavalyi Red Dot dizájn díj elnyerése után, idén két kiemelkedő italszakmai elismerést is szerzett. A Global Spirits Masters megmérettetésen, majd az IWSC-n (International Wine & Spirit Competition) is aranyérmet kapott az Első Magyar Gin Manufaktúra London Dry típusú ginje, ráadásul az IWSC-n a magyar szeszesital által valaha elért legmagasabb pontszámmal, 96-tal végeztek.

„Az Opera Gin üzleti sikerei, a nemzetközi elismerések, értelemszerűen mind-mind hatalmas örömet okoztak csapatunknak” – mondta Dámosy Bálint alapító. „Az egyik legnagyobb vívmányunknak azonban azt tekintem, hogy az Opera megjelenése után gomba módra kezdtek szaporodni a hazai ginek. Mára egy igazán színes magyar gin szcénáról beszélhetünk és ennek alapkőletételéhez nem kis mértékben mi is hozzájárultunk”.

Az Első Gin Manufaktúra csapatának nem titkolt célja, hogy egy újabb prémium szeszesital szegmensben legyenek úttörők, bebizonyítva, hogy hazai termékeket – így akár vodkát is – lehet olyan minőségben és elvárásoknak megfelelően készíteni, mint a legelismertebb nemzetközi párlatokat.

A vodka közismerten orosz és lengyel gyökerekkel bír (vodka – voda – vizecske). Sokan a vodka keletkezését a XV-XVI. századra teszik, pedig a mai értelemben vett, és definiált finomszesz mindössze a XIX. század végén keletkezett.

 „Ahogy a gin reneszánsz kapcsán megfigyelhető az a nemzetközi trend, hogy a fogyasztók figyelme a hazai, lokális gyártású termékek felé fordul, ugyanez látszik most külföldön a vodkáknál is.” – magyarázza Dámosy Bálint. Jelen esetben nem csak divathullámról van szó, hanem a fogyasztói tudatosság is megjelenik az italválasztásban: a helyi alapanyagok előnyben részesítése, a hazai ipar támogatása, a környezet védelme, a helyi értékek megőrzése immár a prémium alkoholos italok piacán is tetten érhető motiváció. Noha a világ rövidital piacának közel harmadát a vodka teszi ki, szakértők még mindig évi 3-5%-os piacbővülést jósolnak értékben, miközben volumenben ettől elmaradó növekedést várnak. Ez is azt vetíti előre, hogy a vodka lassacskán feljebb pozícionálódik, a középkorúak körében is erősödik az elfogadottsága, különösen a természetéből adódóan alacsony kalóriatartalma miatt. „Nem mennyiségben, hanem minőségben fejlődik tehát tovább ez a piac, ugyanakkor nem a legfelsőbb kategóriás elit márkáknál, hanem a sztenderd és prémium határán, ahol nagyobb figyelem esik a kézműves főzdék egyedi, szerethető, türelemmel és figyelemmel előállított termékeire. A közismert orosz, lengyel és svéd márkák mellett leginkább az amerikaiak erősödnek, de megjelentek a nyugat-európaiak is, és biztos vagyok benne, hogy hamarosan a mi régiónkban is nagyobb figyelmet fordítanak az innovatív eljárással készült helyi vodkákra. Erre a térképre első gyártóként Magyarországot is szeretnénk felrakni az Opera Vodkával” – mondja Dámosy Bálint.

A manufaktúra csapata közel egyéves fejlesztést követően teremtette meg az Opera Vodkát. A gluténmentes kukoricaszesz speciális eszközökön történő többszörös szűrésével és kezelésével, saját titkos receptjük szerint készül el a végleges, 40 fokos, tiszta vodka. „A vodkánál valamelyest szűkebb a kísérletezés lehetősége, mint a gin esetében, de azt gondoljuk, hogy a vodka tekintetében is megalkotható az egyedi ízvilág.” Szemben a ginnel, ahol a fűszer és gyógynövény alapanyagok gondos megválogatása, valamint a ginre legmegfelelőbb lepárlási technika alkalmazása a magas minőség záloga, a vodkánál nagyobb hangsúly terelődik a párlat struktúrájára és textúrájára, ami a szűrési és kezelési folyamatok révén tökéletesíthető”.

Az Opera Vodkát egyrészt klasszikus koktélok elkészítéséhez javasolják, mint például a James Bond révén ismert Vodka Martini, vagy a Szex és New York hölgyei által fogyasztott Cosmopolitan. „Személyes kedvenc vodka-koktélomhoz, a gyömbérsörrel készülő Moscow Mule-hoz is kiváló az Opera, de selymes textúrájának és tisztaságának köszönhetően a Magyarországon méltán kedvelt vodka szódának is remek alapanyaga.” – mondja Dámosy Bálint. „Természetesen a tiszta Opera Vodka mellett 2021 folyamán további izgalmas és egyedi ízesített vodkákkal is szeretnénk a fogyasztókat és bártendereket meglepni, ezáltal talán olyan fogyasztókkal is megszerettetni a vodkát, akik semleges ízvilága miatt korábban kerülték.”

A minőségi tartalom mellett a kisüzemi prémium termékek sikeres piaci bevezetésénél elengedhetetlen külső megjelenésnek is újfent fontos szerep jut. Az Opera Vodka címkéjéért és arculatáért éppúgy a képző- és iparművészekből álló tervezőcsapat, a Red Dot elnyerésével már bizonyított Graphasel Design Studió a felelős, mint az Opera Gin esetében. Az Opera Vodka címke koncepciója a tisztaságra épül. A gin címkéjéből ismert alapmotívumok ezúttal fehér, festetlen gipszstukkót idézve köszönnek vissza. Igazából csak közelebbről vehetők ki, a finom, háromdimenziós domborításnak köszönhetően újabb és újabb részleteket felfedezhetünk fel, amelyek mind különböző jelentéssel és szimbolikával bírnak. Apró motívumaiban is eltér az Opera Gin címkéjétől: például a központi szfinx figura ezúttal az Opera Vodka alapanyagát, kukoricát tart a kezében. A hófehér címke a tisztaság mellett a frissességre is utal. Ezen tulajdonságai joggal teszik alkalmassá arra, hogy az egyszerű vodka-szódától a különleges koktélokig mindenféle italnak alapanyaga lehessen.

A jó minőségű hazai alapanyagok megválasztása, a hosszú tesztelési folyamattal kialakított előállítási módszerek, valamint a művészi arculat célja, hogy egy olyan erős magyar vodka márka szülessen, amely a hazai és külföldi top bárokban is megállja helyét, éppúgy, mint nagytestvére, az Opera Gin Budapest. A bevezetést ugyanakkor - különösen a járványidőszakra tekintettel – visszafogott árképzés támogatja. Noha a termék minőségét illetően a prémium szegmenst célozza, árában nem lóg ki jelentősen a jól ismert nemzetközi márkák közül. „Az lebeg a szemünk előtt, hogy ha visszatérnek a helyi vendégek és a turisták a magyar bárokba, és valamilyen újhullámos, mégis helyi italt keresnek, akkor Opera Gin és Opera Vodka kerül majd elsőnek említésre” – vall a tervekről Dámosy Bálint.

(x)

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG